همدلی مسئولان و معلولان با افتتاح شرکت «یاران همدل» / +عکس

شرکت «یاران همدل طبس» همزمان با روز جهانی معلولین به منظور حمایت از معلولین و رفع مشکلات شغلی و معیشتی آن‌ها در طبس به بهره برداری رسید.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، آیین افتتاحیه اولین و تنها شرکت خدماتی سهامی خاص معلولان در طبس که به طور کامل توسط خود آنها تاسیس شده و اداره می شود، امروز همزمان با روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسئولان، برگزار شد.

سمیه رافتی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت یاران همدل در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: معلولان در جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند که یکی از بزرگترین و بغرنج ترین مشکل آنان نیز ، نبود و کمبود شغل و منبع درآمد است.

وی با اشاره به هزینه های بالای زندگی به خصوص برای کسانی که دارای معلولیت هستند و هزینه های ویژه درمانی نیز به زندگی آنها تحمیل شده افزود: مهمترین هدف ما از تشکیل و تاسیس شرکت «یاران همدل» از بین بردن مشکلات شغلی و معیشتی دوستانمان است چرا که معتقدیم بار زندگی را نمی شود بر دوش دیگران گذاشت و باید خودمان این بار را بر دوش بکشیم.

وی هدف دیگر خود و دوستانش از اینکار را وارد کردن مستمر و موثر معلولان به اجتماع عنوان کرد و افزود معلولان هم باید مانند دیگران در جامعه حضور فعال داشته باشند.

رافتی با اشاره به مشکلات بیمه و مسکن معلولان گفت: با وجود مشکلاتی که معلولان به جهت معلولیت های خود با آن مواجهند اما نه مسکن مناسب دارند و نه بیمه مناسب، و رفع این مسائل از اولویت های ماست.

وی افزود: این شرکت انجام فعالیت های متعددی را در موضوعات خود دارد اما اولویت ما تامین نیروی انسانی برای نهاد ها و ارگان های دولتی و خصوصی است و امیدواریم که ادارات و نهادهای شهرستان کمک کنند و کارهای شرکتی خود را به ما بسپارند تا بتوانیم با درآمد حاصله به معلولین شهرستان کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت یاران همدل طبس، از فرماندار و شهردار سابق طبس تشکر کرد و افزود: این عزیزان خیلی به ما کمک کردند. آقای فرماندار پیشنهاد اولیه تاسیس شرکت را دادند که ما در شهریورماه ۹۶ اقدام کردیم و هرجا به مشکلی بر خوردیم ایشان سعی در حل آن داشتند.

وی همچنین از کمک ها و خدمات پیام بخشی طوسی برای معلولان شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: مناسب سازی در اکثر ادارات سبب رفت و آمد سهل و آسانتر معلولان و پیگیری کارهای اداریشان شده است و این برای ما بسیار کمک کننده بود.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =