طبس میزبان پنجمین دوره مسابقات قرآن منطقه پنج دادگستری کشور

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲۱۶ نفر از کارمندان منطقه پنج دادگستری کشور در مسابقات قرآن در طبس شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، دبیر پنجمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم دادگستری های منطقه پنج کشور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متسابقین از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

یدالله وحدانی نیا افزود: ۲۱۶ نفر آقا و خانم در رشته های ترتیل، مفاهیم، حفظ و اذان شرکت می کنند و نفرات اول تا سوم هر رشته در این مرحله به مسابقات کشوری معرفی می شوند.

وحدانی نیا با تقدیر از آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس افزود: از مجموعه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) تشکر میکنیم که همراهی کردند و آنچه در توانشان بود برای برگزاری این مسابقات گذاشتند.

وی گفت: مراسم افتتاحیه امشب با حضور آقای استاندار برکزار خواهد شد و مسابقات فردا در شهر طبس برگزار و پس فردا اختتامیه این مسابقات در این شهر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در بخش آقایان ۵ نفر شرکت کننده در بخش حفظ کل قرآن، در بخش مفاهیم ۸ نفر، حفظ موضوعی قرآن کریم ۹ نفر و در قرائت ۱۴ بزرگسال و ۸ فرزند و در بخش ترتیل ۱۷ نفر بزرگسال و ۵ فرزند و در بخش اذان ۶ بزرگسال و ۵ فرزند، در بخش حفظ ۵ جز ۱۰ بزرگسال و ۲ فرزند، در بخش حفظ ۱۵ جز ۲ نفر بزرگسال و ۲ نفر فرزند شرکت کردند.

 

در بخش مسابقات قرآنی در رشته خواهران قرائت  نفر بزرگسال۷، در رشته ترتیل ۱۲ نفر بزرگسال و ۵ نفر فرزند، در رشته حفظ ۵ جز ۱۴ نفر بزرکسال و ۴ نفر فرزند، در بخش حفظ ۱۰ جز ۱۱ نفربزرگسال۱ نفر فرزند، در بخش حفظ ۱۵ جز ۷ نفر بزرگسال و در بخش حفظ ۲۰ جز ۴ نفر بزرگسال و ۲ فرزند و در رشته حفظ کل ۶ نفر بزرگسال خواهر شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شرکت کنندگان از استان خراسان رضوی هستند و داوران این دوره از مسابقات از استان یزد و خراسان جنوبی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =