قرآن عامل بازدارنده از انحرافات فکریِ جهان امروز

استاندار خراسان جنوبی گفت:در شرایط فعلی مانوس شدن با قرآن موجب بازدارنگی از انحرافات فکری است چرا که قرآن نور و هدایت است.

به گزارش طبس‌نیوز، استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه پنج کشور گفت: باعث افتخار است که در این جمع و در این مکان زیارتی هستم.

محمد مهدی مروج الشریعه افزود: وقتی انسان به آیات قران توجه میکند در همان حدی که متوجه میشود نوری از انوار الهی از همان صورت ظاهری قرآن گاهی بر قوه اندیشه میتابد و
برخی از کلید واژه های قران، انسان را به تفکر عمیق وامیدارد.

وی گفت: ما به عنوان مسلمان شیعه سه وظیفه در مورد قرآن داریم که مستند به خود قرآن است و اولین وظیفه نیز قرائت قرآن است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در شرایط فعلی ما همین مقدار مانوس شدن با قران موجب بازدارنگی از انحرافات فکری است چرا که قرآن نور و هدایت است.

وی تصریح کرد: گام دوم برای هر کاوش‌گر فکری و هر انسان مسلمان جوینده که یابنده است، تدبر و تفکر در آیات قرآن در موضوعات وسیع و عظیم قرآن است و این مقدار در افراد مختلف به تناسب فهم متفاوت است.

مروج الشریعه گفت: نعمتی که خداوند در صوت دلنشین شما قرار داده برای مانوس کردن به خصوص نسل جوان و نوجوان به قرآن کریم تلاش کنید.

وی با بیان اینکه هجمه بسیار سنگینی امروز در جامعه اسلامی با تمام قوت و جهت دار در حال گسترش است، افزود: کسی نمی‌تواند جلوی تکنولوژی را بگیرد، سرعت اطلاعات بسیار کوتاه است و سرعت کمیت و تاثیرگذاری آن هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود.

وی تاکید کرد: والدین توجه کنند فرزندان با موبایل و با یک سیستم و یک اتصال به تمام جهان دسترسی پیدا می‌کنند و اطلاعات عین رودخانه خروشان در همه جهان است.

وی با طرح این پرسش که آیا شده به فرزند خود یکبار بگوییم این یک سیستم دو لبه تیغ است و مراقب اطلاعات انحرافی آن باشند؟ افزود: در انگلیس هر فیلمی را اجازه نمدهند ببینند و ما آیا به همین اندازه به بچه های خود میرسیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: گام سومی که قرآن به ما تکلیف کرده عمل به قرآن است و هر کس به اندازه وسع خود باید انجام دهد چرا که در جهان امروز حتما لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =