برنامه های مراکز آموزش عالی طبس برای روز دانشجو/ جای خالی کرسی‌های آزاد اندیشی در برنامه‌ها

برگزاری جشن، اهدای گل و سرکشی از خوابگاه های دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه های مراکز آموزش عالی شهرستان طبس برای گرامیداشت روز دانشجو است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب همواره در دیدارهایشان با دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی مطرح فرموده‌اند. با وجود این و به رغم مطالبه‌ی صریح و جدی مقام معظم رهبری، هنوز آن چنان که باید و شاید در دانشگاه‌ها به بحث کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است.

خبرنگار طبس نیوز در گفتگو با چهار مرکز آموزش عالی شهرستان طبس برنامه های این مراکز را از آنان جویا شد.

مسئول دانشگاه پیام نور مرکز طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز در این رابطه بیان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس برای روز دانشجو حجت الاسلام ایزد خواه را برای سخنرانی در جشن روز دانشجو در روز پنج شنبه ۱۶ آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن سینما فرهنگ دعوت کرده است.

مصطفی حیدری افزود: در جشن مذکور همچنین شاعران طنزپرداز طبس نیز به ارائه شعر خواهند پرداخت.

وی گفت: در روز شنبه دانشجویان مراسم بی تعارف دانشجویان با ریاست دانشگاه پیام نور طبس برگزار خواهد شد.

مسئول دانشگاه پیام نور مرکز طبس بیان کرد: برگزاری مسابقه پیامکی درباره شهدای دانشجو که در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند از دیگر برنامه های دانشگاه برای روز دانشجو است.

وی ادامه داد: مسابقه فوتسال دانشگاهی بین دانشجویان و کارمندان نیز برگزار خواهد شد.

حیدری درباره برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در روز دانشجو گفت: دو کرسی آزاد اندیشی پیش بینی شده بود اما این کرسی‌ها به هفته پژوهش موکول شد چون روز دانشجو امسال بین تعطیلین است و پنجشنبه شب و جمعه شب جشن برگزار می‌شود فرصتی برای برگزاری کرسی ها در روز دانشجو نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس گفت: برنامه های این دانشگاه برای روز دانشجو به دو بخش برنامه های درون دانشگاه و برنامه هایی که به صورت مشترک با دیگر نهادها برگزار میشود تقسیم می شود.

محمد ناظمی بیان کرد: سرکشی به خوابگاه های برادران و خواهران از جمله برنامه های دانشگاه است که به اتفاق معاونین و مدیران انجام گرفت و دانشجویان مشکلات خود را مطرح کردند.

وی گفت: به دانشجویان قول دادیم تا جایی که بتوانیم مشکلات آنان را تا جایی که ممکن است حل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس ادامه داد: در روز ۱۶ آذر به همراه معاونین دانشگاه در کلاس های دانشگاه جضور پیدا میکنیم و روز دانشجو و هفته وحدت را به آنها تبریک خواهیم گفت.

وی بیان کرد: برخی برنامه های دانشگاه نیز ویژه روز دانشجو ممکن است در زمان های دیگر برگزار شود از جمله اردوی زیارتی تفریحی به مقاصد اطراف طبس همراه با کوهپیمایی که در روز های بعد از روز دانشجو برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده امام علی(ع) طبس نیز در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز بیان کرد: در روز دانشجو برنامه سرکشی از خوابگاه های دانشجویی پسران و دختران و اهدای گل در دانشکده فنی امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

علی اصغرعابدزاده افزود: برگزاری جشن بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده فنی دختران و تقدیر از دانشجویان برتر علمی، انضباطی و… از دیگر برنامه هایی است که امروز برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های این دانشگاه را برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان دانشجویان و مسئولین دانشگاه بیان کرد.

مسئول دانشکده پرستاری طبس درباره برنامه های این دانشکده برای روز دانشجو گفت: برنامه اصلی دانشکده جشن هماهنگ مراکز آموزش عالی طبس در سالن حلال احمر در روز جمعه است.

فروزانفر افزود: بازدید از خوابگاه های این دانشکده در دانشگاه آزاد به همین مناسبت انجام شده است و تقدیر و تشکر از دانشجویان نیز در محل دانشکده در روز دانشجو انجام خواهد شد.

جشن دانشجویی هلال مهربانی به صورت مشترک بین مراکز آموزش عالی طبس، توسط کانون های دانشجویی هلال احمر مراکز آموزش عالی طبس، هلال احمر شهرستان و فرمانداری ویژه طبس در روز جمعه ۱۷ آذر ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات سالن هلال احمر طبس برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =