راه اندازی قطار حومه‌ای راهکاری مناسب برای جابجایی کارکنان معادن زغالسنگ طبس

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به رویکرد تازه وزارت راه و شهرسازی در راه اندازی قطارهای حومه ای گفت: این مدل حمل و نقلی جهت جابجایی کارکنان شاغل در معادن زغال سنگ طبس راهکار مناسبی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حسن ماسوری در دیدار با مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس با تاکید بر نگاه ملی به توسعه زیرساختهای کلان منطقه گفت: تقویت حمل و نقل ریلی به دلیل رویکرد ریل محور در حمل بار در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا دو خطه کردن محور بافق – تربت حیدریه مصوب شده که در صورت واگذاری اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات کنونی ما در منطقه نظیر بلاک های بحرانی، ماسه گیر و گلوگاه ها مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شرق با تاکید بر تقویت شرایط بارگیری زغالسنگ گفت: نصب قیف دوم بارگیری، احداث سکوی بارگیری غیرمکانیزه و استفاده از ظرفیت های معادن خصوصی می تواند در کوتاه مدت راهکارهای مناسبی جهت افزایش میزان حمل بار با راه آهن باشد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مدیرکل راه آهن شرق گفت: راه اندازی قطار حومه ای راهکار بسیار مناسبی برای جابجایی پرسنل معادن است.

وی افزود: ۱۸۷۰ نفر در معادن طبس شاغل هستند که روزانه حدود ۱۸دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی آنها را به عهده دارند که راه اندازی قطار حومه ای فرصت بسیار مناسبی را ایجاد میکند تا از مزایای حمل و نقل ریلی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: امسال حمل ۵۲۵ هزار تن زغالسنگ با شبکه ریلی به مقصد ذوب آهن اصفهان را در برنامه داریم که حدود ۴۰۰ هزار تن آن محقق شده و برنامه افزایش تا ۷۰۰ هزار تن را در نظر داریم.

کریتی گفت: از احداث سکوی بارگیری غیرمکانیزه با لودر جهت جذب بار معادن خصوصی استقبال می کنیم چراکه هرچه بار به سمت راه آهن برود از معضلات حمل جاده ای نظیر سوانح، استهلاک جاده ها و مسائل زیست محیطی کاسته می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه تا پایان سال ۲۰۰ هزار تن بار معادن خصوصی به راه آهن منتقل گردد.

رئیس گروه بازرگانی و بازاریابی اداره کل راه آهن شرق نیز در این جلسه از اعمال تخفیف جهت بارگیری از سکوی غیرمکانیزه خبر داد.

برات الله رضائیان گفت: ۱۰ درصد تخفیف حمل بار جهت بارگیری از سکوی غیر مکانیزه اختصاص یافته که از محل تخفیفات حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری مذکور برگشت داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =