مشکل رادیولوژیست در طبس به صورت دائم حل می شود/ بیمارستان قدیم کلینیک ویژه می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای حل مشکل کمبود رادیولوژیست، همکاران متخصص زنان را در یک دوره کوتاه مدت سه ماهه آموزش سونوگرافی میدهیم تا بتوانند خودشان سونوگرافی را انجام دهند و طبس در اولویت این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی طبس در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل کمبود متخصص رادیولوژی گفت: مشکل رادیولوژیست مشکلی کشوری است و متاسفانه حتی در برخی شهرهای بزرگ هم مشکل رادیولوژیست خانم داریم.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، همکاران متخصص زنان را در یک دوره کوتاه مدت آموزش سونوگرافی میدهیم تا بتوانند خودشان سونوگرافی را انجام دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اکثر جاهای دنیا متخصصین داخلی و زنان مریض های خودشان را سونوگرافی می کنند و این کار در کشور عقب مانده بود و الان هم داریم آیین نامه آن را ابلاغ می کنیم و دوره آن را گذاشته ایم.

وی ادامه داد: شهرستان طبس در این طرح در اولویت است و متخصصان زنان این شهر هر کدام به نوبت آموزش داده خواهند شد و مشکل سونوگرافیست به صورت دائمی حل خواهد شد.

جان بابایی گفت: کلینیک ویژه که در داخل بیمارستان وجود دارد باید جدا شود و وجود آن در بیمارستان موجب شلوغی و ناآرامی بیمارستان می شود.

وی با تاکید بر این که خدمات سرپایی باید از خدمات بستری جدا شود افزود: از فضای فعلی(بیمارستان قدیم طبس) برای کیلینیک ویژه استفاده کنیم و اگر منابعی وجود داشته باید در تجهیز و تکمیل کلینیک ویژه استفاده کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعدد بیمارستان موجب رضایت مردم نخواهد شد بلکه رضایت مردم در وهله اول در توسعه بیمارستان فعلی است.

وی اظهار کرد: بخش NICU بیمارستان طبس باید توسعه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =