تشکیل زنجیره مقاومت در خاورمیانه علیه استکبار جهانی

امام جمعه طبس گفت: لشکرهای مردمی بر مبنای اعتقاد ناب اسلامی شکل گرفته و مردم منطقه از افغانستان، پاکستان، ایران، یمن، سوریه و عراق و لبنان زنجیره ای از مقاومت مردمی در مقابل استکبارجهانی را تشکیل دادند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه گفت: این روزها سر و صداهایی که جبهه استکبار به سردمداری آمریکا و آقای ترامپ راه انداخته را میبینید که بر خلاف تمام موازین قانونی و بین المللی اعلام میکند پایتخت فلان کشور در فلان جاست و هیچ ابایی ندارد.

امام جمعه موقت طبس افزود: آنچه مسلم است در تحلیل تمام تحلیلگران این است که اینها به بم بست رسیدند و نمیدانند در مقابل مقاومت اسلامی چکار کنند و هر روز یک توطئه و مسئله را در غرب آسیا یا خاورمیانه به وجود می آورند.

وی خاطرنشان کرد: با این همه توطئه، جبهه مقاومت در برابر استکبار در حال پیشرفت و پیروزی است و پس از انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت به عنوان ارزش دینی احیا شد.

وی با بیان اینکه مقاومت یک راهبرد است، افزود: مقاومت در مقابل استکبار، در موضوع اقتصاد، در مسائل فرهنگی و اجتماعی یک راهبرد است.

خطیب موقت نماز جمعه طبس در خصوص بعد نظامی مقاومت مطرح کرد: بعد از انقلاب اسلامی با آن همه توطئه ها جنگ تحمیلی هشت ساله را بر ما تحمیل کردند در این مورد تمام استکبار با نوچه های خود یک طرف و انقلاب اسلامی یک طرف مقاومت میکرد.

وی در ادامه افزود: نتیجه هشت سال دفاع مقدس تولد سپاه، تولد بسیج، تولد یک ارتش مکتبی در جمهوری اسلامی و از همه مهم تر تولد سپاه قدس بود که ما امروز برکات آن را می بینیم.

وی تصریح کرد: در سال ۶۱ با فتح خرمشهر استکبار به این نتیجه رسید کار صدام تمام است که بعد از آن اسراییل با حمله خود به جنوب لبنان جبهه دوم را به وجود آورد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: در حمله اسرائیل به لبنان باعث تولد حزب الله شد و حزب الله چه نعمت و برکتی در این منطقه است.

وی گفت: برای توقف انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با محور عربی، عبری، غربی خاورمیانه جدید را طراحی کردند و داعش در عراق و سوریه را با نابودی انقلاب و ایران اسلامی راه اندازی کردند که در این طرح ایران به پنج یا شش کشور تقسیم میشد.

وی تصریح کرد: اشغال عراق و افغانستان و پنج سال تحمیل داعش که زاییده استکبار جهانی و در راس آن آمریکا بود که ۸۵ درصد سوریه و ۷۰ درصد عراق را گرفت و می‌خواستند در خاورمیانه مقاومت را از بین ببرند و امنیت اسرائیل را تامین کنند و نتیجه آن تولد حزب الله شماره دو در سوریه و همچنین جیش الوطنی در سوریه بود.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: ارتش مکتبی سوریه ، وجود حشد الشعبی در عراق و قوات الوطنی، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، انصارالله یمن، حیدریون و خیزش مسالمت آمیز مردم مظلوم بحرین شکل گرفت و شما دیدید با درایت رهبر معظم انقلاب و فرماندهی داعیانه سردار قاسم سلیمانی اعلام کردند که امروز از نظر نظامی داعش را نابود شده بدانید.

وی خاطرنشان کرد: امروز استکبار چشم باز میکند میبیند اینها این همه توطئه کردند که جبهه مقاومت را در خاورمیانه نابود کنند اما میبینند در بین ملت های منطقه لشکرهای خودجوشی به وجود آمده که همه داعیه مقاومت دارند.

امام جمعه موقت طبس افزود: امروز سپاه موشک هایی با برد چند هزار کیلومتری دارد این است که میگوییم جبهه مقاومت در بعد نظامی در حال پیشرفت و پیروزی است و ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: این ها لشکرهای مردمی است که بر مبنای اعتقاد ناب اسلامی تشکیل شده و خود مردم منطقه از افغانستان، پاکستان، ایران، یمن، سوریه و عراق و لبنان زنجیره ای از مقاومت مردمی در مقابل استکبار شکل گرفته چون اینها آمدند که اعتقادات و مقدسات ما را نابود کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: امروز آقای ترامپ از روی ذلت و خواری و ناچاری اینطور هویت ظالمانه خود را به دنیا نشان میدهد که حتی کشورهایی مثل انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا آن را قبول ندارند چون میدانند بسیار حرف غیر قانونی و غیر منطقی است و این بنزینی بر آتش مقاومت است که ریخته میشود.

وی به مناسبت های ۱۸ آذر معرفی رژیم صدام به عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل، شهادت سرگرد خلبان شهید احمد کشوری، تشکیل شورای عالی فرهنگی به فرمان حضرت امام در سال ۶۳، روز جهانی حقوق بشر، آغاز هفته پژوهش و فناوری، شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =