گردنبندهای شبرنگ راه کاری برای کاهش حوادث برخورد با شتر در جاده‌های خراسان جنوبی

دادستان عمومی و انقلاب طبس استفاده از گردنبندهای شبرنگ برای شترها را راهکاری برای کاهش برخورد با شتر در جاده های خراسان جنوبی عنوان کرد و از آمادگی شرکت کویر تایر بیرجند برای تولید این گردنبندها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع‌حسینی در نشست خبری درباره سوانح جاده‌ای برخورد با شتر در شهرستان طبس گفت: متأسفانه چند نفر در سنوات متعدد جان خود را در سانحه برخورد با شتر در جاده های طبس از دست داده اند.

وی ادامه داد: برای حل موضوع برخورد با شتر اگر بخواهد کار اساسی صورت گیرد باید جاده ها فنس کشی شود که این کار در برخی کشورها مانند عربستان انجام گرفته است اما فنس کشی بودجه بسیار زیادی می‌خواهد و در شرایطی نیستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب طبس افزود: در استان هرمزگان طرحی برای کاهش حادثه برخورد با شتر در جاده ها اجرا شده است که در این طرح گردنبندهای شبرنگ برای شترها گذاشته اند تا در شب دیده شوند چون اغلب حوادث برخورد با شتر در شب رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: با شرکت کویر تایر بیرجند در این رابطه گفتگو شده و این شرکت آمادگی خود را برای تولید این گردنبندها اعلام کرده است.

حجت الاسلام زارع‌حسینی ادامه داد: در جلسه ای مشترک با چند شهرستان دیگر از جمله نهبندان، خوسف، سرایان و با حضور اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، دادگستری، معاونت پیشگیری از وقوع جرم موضوع استفاده از گردنبندهای شبرنگ بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =