به ازای هر ۱۰۰ ازدواج وجود ۱۲ طلاق در طبس

مدیر ثبت احوال شهرستان طبس گفت: شاخص نسبت طلاق به ازدواج در این شهرستان در هشت ماهه سال ۹۶ حدود ۱۲/۱ واقعه بوده به عبارتی به ازای هر ۱۰۰ واقعه ازدواج حدود ۱۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش طبس‌نیوز، مدیر ثبت احوال شهرستان طبس در نشست خبری که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد، گفت: در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۱۰۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۲ درصد کاهش داشته است.

تعداد نوزادان دختر و پسر در طبس

حسین بخشایی افزود: از این آمار تعداد ۵۷۵ واقعه ولادت مربوط به نوزادان پسر و ۵۲۵ واقعه مربوط به نوزادان دختر می‌باشد که نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در این مدت برابر با ۱۱۰ است یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود ۱۱۰ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۰۸۰ مورد تک زایی و ده مورد دوقلوزایی در آن اداره ثبت شده است.

میانگین سنی مادران

مدیر ثبت احوال شهرستان طبس بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله و بعد از آن مادران واقع در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله هستند.

وی گفت: در هشت ماهه سال ۹۶ درصد ثبت وقایع ولادت در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال آن اداره برابر با ۹۹/۹ درصد بوده که حدود سه دهم درصد بالاتر از میانگین استان می باشد.

بخشایی تصریح کرد: نرخ ثبت واقعه ولادت در آن اداره در این مدت ۲۶ واقعه به ازای هر هزار نفر از جمعیت بوده و نرخ رشد طبیعی جمعیت با احتساب دو عامل ولادت و وفات ۲/۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت آن اداره می باشد.

به ازای هر ۱۰۰ واقعه ازدواج وجود ۱۲ طلاق در طبس

وی در خصوص آمار ازدواج و طلاق در شهرستان طبس گفت: در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد ۴۱۴ ازدواج به ثبت رسیده که ۲۷۰ واقعه ازدواج در مناطق شهری و ۱۴۴ واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰/۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر ثبت احوال شهرستان طبس اظهار داشت: در همین مدت تعداد ۵۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده که ۳۴ واقعه مربوط به مناطق شهری و ۱۶ واقعه مربوط به مناطق روستایی بوده که از کاهش ۳/۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: شاخص نسبت طلاق به ازدواج در این شهرستان در این بازه زمانی حدود ۱۲/۱ واقعه بوده به عبارتی به ازای هر ۱۰۰ واقعه ازدواج حدود ۱۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

بیشترین سن ازدواج مردان و زنان در طبس

بخشایی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال ۹۶ بیشترین ازدواج مردان بین گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با رقم ۱۶۳ و زنان بین گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال با رقم ۱۸۸ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت بیشترین طلاق مردان بین گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با رقم ۱۷ واقعه و زنان بین گروه سنی ۲۰ و ۲۴ سال با رقم ۱۲ واقعه بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس داده های ثبتی در هشت ماهه سال جاری میانگین سن ازدواج مردان برابر با ۲۷.۹ سال و میانگین سن طلاق در زنان برابر با ۲۹/۳ سال بوده است.

وی گفت: در این مدت نرخ ثبت واقعه ازدواج در آن اداره ۹/۸ و نرخ طلاق ۱/۲ واقعه به ازای هر هزار نفر از جمعیت می باشد.

بیشترین نام های انتخاب شده در طبس

وی به فراوانی نام در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بیشترین نام‌های انتخاب شده آن اداره طی هشت ماهه سال جاری در گروه پسران به نامهای ابوالفضل، محمد، امیرحسین، امیر علی، علی، امیر عباس و در گروه دختران زهرا، زینب، فاطمه، ریحانه، حلما و محیا می‌باشد.

شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال

وی در خصوص شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال گفت: از ابتدای شروع طرح یعنی تیرماه سال ۸۹ تا پایان آبان ماه سال ۹۶ تعداد ۳۱ هزار و ۳۱۷ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در آن اداره صادر شده که حدود ۱۳/۳۷ درصد از کل شناسنامه های صادر شده در استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین در هشت ماهه سال جاری نیز ۴ هزار و ۱۸۷ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در آن اداره صادر شده است.

بخشایی به لزوم دریافت کارت هوشمند ملی تاکید کرد و گفت: کارت هوشمند ملی برای هر ایرانی یک هویت دیجیتال ایجاد می‌کند و وجود آن برای دریافت خدمات دولت الکترونیکی لازم و ضروری است.

مدیر ثبت احوال شهرستان طبس افزود: امنیت بالای این کار سبب می‌شود تا برای دریافت بسیاری از این نوع خدمات دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد و فرد بتواند خدمات را به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت دریافت کنند.

وی حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند، تسهیل فرآیند شناسایی تصویر هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی و مبادله خدمات، به ویژه بهره مندی از انواع خدمات الکترونیکی، امضای دیجیتال، تطبیق اثر انگشت و رمزهای عبور را از قابلیتهای  ارائه نموده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =