برداشت مرکبات از ۹۲ هکتار باغ شهرستان طبس/+تصاویر

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس گفت: سطح زیرکشت مرکبات شهرستان طبس ۹۲ هکتار است که ۷۸ هکتار از باغات فوق بارور می‌باشد.

به گزارش طبس‌نیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس گفت: سطح زیرکشت مرکبات شهرستان طبس حدود ۹۲ هکتار است.

داود بخشایی افزود: ۷۸ هکتار از باغات فوق بارور می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود به دلیل گرما و ماندگاری طولانی آن در طول بهار و تابستان میزان تولید با ۱۵ درصد کاهش به مقدار ۶۴۶ تن انواع مرکبات کاهش یابد.

وی گفت: مرکبات این شهرستان شامل نارنج، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ فروت و بالنگ بوده که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی می‌باشد.

عمده سطح زیر کشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای کریت، گشن، ازمیغان از بخش مرکزی و روستاهای نایبند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته و بیشتر توام با نخیلات کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس یادآور شد: در سال زراعی گذشته هزار اصله نهال مرکبات شامل نارنج، پرتقال، نارنگی با همکاری بخش خصوصی بین باغداران توزیع گردید و تعداد ۲۰۰ برگ پیام آموزشی کاشت، تغذیه و راه های مقابله با سرمازدگی تهیه وبین باغداران توزیع شده است.

۱۰۴/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =