آغاز بهره برداری از فاز سه پروده یک طبس

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: با شروع فعالیت استخراج از پانلهای استخراج زون ۴، بهره برداری از فاز ۳ معدن پروده یک (پویش معادن سابق) به شکل رسمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رمضان کریتی‌ثانی در مراسم افتتاح عملیات استخراج این کارگاه ها در معدن، با اعلام خبر آغاز عملیات استخراج از پانلهای مذکور افزود: در اولین گام بعد از تحویل فاز ۳ به این شرکت، بهره برداری نیمه مکانیزه استخراج زیرزمینی کارگاهها وارد مرحله عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در خصوص این معدن گفت: بهره برداری از ذخایر این حوزه در سال ۱۳۹۳ توسط این شرکت و با عنوان “اجرای کلیه عملیات مربوط به طراحی، آماده سازی، تجهیز و استخراج حدود ۶/۸ میلیون تن ذخیره زمین شناسی زغال سنگ خام؛ شامل مهندسی، تأمین تجهیزات و مصالح مصرفی، آماده سازی و استخراج از لایه های C1، B1 و B2 زونهای ۴ (قسمتی)، ۶، ۷ و ۸ معادن پروده ۱ به صورت مکانیزه و سنتی مطابق با مدارک، نقشه ها و شرایط پیوست” به مناقصه گذاشته شد که در نهایت، شرکت ذوب آهن اصفهان در این مناقصه برنده و قرارداد کار با شماره ۱۶۷۷ در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ به شرکت مذکور ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان در ادامه با تأسیس شرکت پویش معادن، عملیات اجرایی قرارداد را آغاز نمود و با جذب مجموع حدود ۲۵۰ نفر نیرو، آماده سازی و تجهیز اولیه معدن را در دستور کار قرار داد.

کریتی‌ثانی افزود: با این حال و علی‌رغم گذشت بیش از ۳ سال از فعالیت شرکت مذکور، روند اجرا با کندی پیش رفت تا اینکه مجموعه ذوب آهن اصفهان و پویش معادن به علت عدم تمایل به ادامه فعالیت در حوزه معدنکاری زغال و عدم دستیابی به اهداف تدوین شده در برنامه عملیاتی معدنی، از ادامه کار منصرف شده و فعالیت نیروهای شاغل در معدن به حالت تعلیق در آمد.

وی بیان کرد: بعد از پیگیرهای مکرر توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان ناظر قرارداد فوق الذکر و توافقات حاصل از جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی، محدوده عملیاتی قرارداد مذکور در اواسط آذرماه ۱۳۹۶ به شرکت زغال سنگ پروده طبس تحویل گردید.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس افزود: با توجه به اهمیت کار بهره برداری از ذخایر معدن و همچنین برگشت به کار نیروهایی که توسط مجموعه پویش معادن در چند ماه اخیر تعدیل شده بودند، کار برنامه ریزی عملیاتی فعالیت مجدد معدن به سرعت در دستور کار شرکت زغال سنگ پروده طبس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با گذشت کمتر از ۲ هفته از تحویل رسمی معدن به این شرکت، عملیات استخراج از دو پانل شورتوال در زون ۴ فاز ۳ معدن پروده یک در ۴ دی ماه ۱۳۹۶ کلید خورد تا در اولین گام، ۶۴ نفر از نیروهای سابق شرکت پویش به عنوان پیمانکار قبلی قرارداد، مجدداً به کار خود بازگردند، ضمن اینکه به تدریج و همزمان با پیشرفت کار، سایر نیروها نیز در مراحل بعدی به خدمت گرفته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس اظهار کرد: تجارب ارزشمند مجموعه نیروهای شرکت در خصوص معدنکاری زغال سنگ که باعث شده این شرکت در سالهای اخیر به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ خام و کنسانتره کشور مطرح باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های فاز ۳ معدن پروده یک توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس مدیریت و برنامه ریزی می گردد، کار طراحی و آماده سازی سایر کارگاههای فاز ۳ از هم اکنون در دست اقدام است تا فعالیتهای حفریات معدنی و استخراج زغال این فاز نیز همانند معادن یک و مرکزی، به شکل منظم و مستمر ادامه یابد تا علاوه بر افزایش بهره وری تولید، اشتغال پایدار و توسعه بیشتر صنعتی، معدنی و اقتصادی برای منطقه به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =