تمامی منازل مددجویان کمیته امداد بیمه حوادث شدند

منازل مسکونی و کلیه وسایل زندگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان طبس در برابر حوادث طبیعی بیمه شدند.

به گزارش طبس‌نیوز، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی هزینه‌های زیادی برای خانوارهای آسیب‌دیده تحمیل می‌کند، گفت: به‌منظور پیشگیری از حوادث و خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی، اماکن مسکونی و اسباب و اثاثیه منزل مددجویان تحت حمایت، تحت پوشش بیمه آسیا قرار گرفتند.

بیضی زاده افزود: مطابق این طرح منازل تمامی مددجویان به طور رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارد؛ مددجویانی که در منازل استیجاری به سر می‌برند نیز از خدمات این طرح بهره مند می شوند و منازل آنان بیمه می شود.

وی ادامه داد: طبق قرارداد منعقده با شرکت بیمه آسیا کلیه واحد های مسکونی مددجویان تحت حمایت اعم از ساختمان ،تاسیسات ،اثاثیه منازل و محل نگهداری احشام (واقع در منزل) منازل رهنی، استیجاری، ملکی، چادرهلی اسکان عشایری از اول آذرماه سال جاری به مدت یکسال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و لوازم منزل مسکونی قرار گرفتند.

بیضی زاده به تعهدات سازمان بیمه‌گر نیز اشاره کرد و گفت: در صورت وقوع حوادث، مددجویان روستایی برای منزل مسکونی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال ، سرمایه منزل۱۰۰ میلیون ریال ومددجویان شهری برای ساختمان ۲۵۰ .میلیون ریال وسرمایه اثاثیه ۱۵۰ میلیون ریال غرامت دریافت می‌کنند. همچنین سرپرستان خانواده مددجویان تحت حمایت در صورت بروز حادثه ناشی از خطرات منزل تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تحت پوشش بیمه آسیا قرار گرفتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان طبس در ادامه از از ارائه آموزش های لازم و پیشگیرانه به خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و در همین راستا افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد ۲۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به منظور افزایش آگاهی جهت ایمنی در برابر حوادث طبیعی از بسته های مختلف آموزشی و مشاوره ای بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته تعداد چهار خانوار از مددجویان دچار حوادث شده اند گفت: به‌ منظور جبران خسارات مددجویان ناشی از بلایای طبیعی ۸۰ میلیون ریال از طریق شرکت بیمه گر پرداخت‌ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =