رسیدگی به اشتغال وظیفه جهادی است/ معادن و گردشگری محور توسعه طبس

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس گفت: زغال خوب و معادن دیگر و صنعت گردشگری در طبس داریم و این ها می تواند محور توسعه قرار بگیرد‌.

به گزارش طبس‌نیوز، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس گفت: در دولت دوازدهم مقابله با فقر مطلق و گسترش اشتغال را به عنوان دو برنامه اصلی و شاخص قرار دادیم.

علی ربیعی افزود: در این خصوص مدیران استان و طبس حاضر هستند و ما باید برای مقابله با فقر و بیکاری با دقت نظر بیشتر عمل کنیم.

وی تاکید کرد: این دو هدف‌گزاری را باید به نحوی پیش ببریم که نتیجه بخش باشد، امروز رسیدگی به اشتغال نه یک وظیفه سیاسی بلکه یک وظیفه جهادی است.

این مقام دولتی گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی است و ما میخواهیم ۹۰ درصد جامعه را تحت پوشش نظام جامع تامین اجتماعی قرار دهیم.

وی با اشاره به افتتاح پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی طبس قول داد و تعهد کرد که این مرکز شبانه روزی شود و ابراز امیدواری کرد مرکز عشق آباد تا یک ماه دیگر آغاز به کار کند.

ربیعی گفت: روزی که به این وزارت خانه آمدم حدود ۶۷ درصد کسری رشد داشتیم و این یعنی یک اقتصاد ضعیف .

وی عنوان کرد : ذوب آهن هم مشکلاتی دارد و باید کمک کنیم سرپا بماند، هفت هزار کارگر به ذوب آهن اضافه شده است، ذوب آهن دارد جان میگیرد و امیدواریم ک بازارهای خارجی هم برای زغالمان پیدا کنیم.

ربیعی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزشی معدنی گفت: من به این طرح خوشبینم، با مرکز فنی حرفه ای هم همراه باشید و مرکز راه اندازی شود .

وی تاکید کرد نباید روی ضعف ها تاکید کرد، ما زغال خوب و معادن دیگر و گردشگری در طبس داریم و این ها می تواند محور توسعه قرار بگیرد‌.

وی با اشاره به ظرفیت حمل و نقل در طبس گفت: وجود شش هزار میلیون مسافر در سال می تواند به گردشگر تبدیل شود.

وی نایبندان و حیات وحش و کاروانسراهای بی نظیر در طبس را ظرفیت‌های بسیار عالی و قابل توجهی دانست و گفت تبدیل مسافر به گردشگر یک قانون بزرگ برای پیشرفت است

به گزارش طبس‌نیوز، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: منابع تسهیلاتی بسیار با ارزش و بی‌سابقه برای تولید و اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید در اختیار استان ها قرار گرفته شده است.

مروج الشریعه افزود: از این پس اگر کار به موقع انجام شد قطعا ما وظیفه‌مان را انجام دادیم اما اگر به هر دلیلی ما نتوانستیم این منابع را جذب کنیم و یا اگر در این بخش قصوری متوجه کسی باشد متوجه استان است و مدیران استان باید پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اینکه نیروگاه حرارتی این شهرستان با عنایت وزیر و شورای اقتصاد مصوب شد صمیمانه تشکر میکنیم

مروج الشریعه خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی و به ویژه غرب استان و شهرستان طبس به عنوان یکی از پهناورترین شهرستان های کشور بخش قابل توجهی از کلکسیون اقتصادی و منابع خدادای را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: این استان مولفه های متعددی را برای توسعه دربردارد، از جمله معادن و صنایع معدنی، گردشگری و زوار، صنایع دستی، انرژی خورشید و تولید آن به انرژی برق، کشاورزی که هر کدام میتواند گام بزرگی در توسعه استان داشته باشد.

استاندار تاکید کرد: ما در عین حال با کمبود و کاستی‌هایی مواجه هستیم به ویژه برای بخشی از پتانسیل های اساسی که در غرب استان و به خصوص شهرستان طبس است.

وی گفت: از این فرصتی که دولت تدبیر و امید برای کل کشور هم اختصاص دادند به ما هم انصافا سهم هایی قابل توجهی دادند که امیدواریم بتوانیم با جذب اینها کاری و گامی که باید منجر به خدمت خداپسندانه بشود را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =