سهرابی پزشک قانونی طبس شد/ تصادفات بیشترین آمار پزشک قانونی استان

پس از تعطیلی یک ساله مرکز پزشک قانونی طبس، دکتر سهرابی به عنوان پزشک قانونی شهرستان طبس منصوب و این مرکز فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

به گزارش طبس نیوز، مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان جنوبی در این رابطه گفت: ارباب رجوع به پزشک قانونی عمدتا مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی و بیشتر نیز مسافرین گذرا از استان و این شهرستان هستند و حوادث کار، نزاع و سایر موارد نیز موضوعاتی است که نیاز به نظریه کارشناسی پزشک قانونی دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: سیستم قضایی از پزشک قانونی کمک میگیرد و در این مدتی که شهرستان فاقد پزشک بود این روند کمی اختلال داشت و آمدن پزشک آموزش دیده، علاقمند و بومی شهرستان با تجارب مدیریتی قبلی نقطه مثبتی است که امیدواریم باعث خیر باشد.

جعفرزاده در خصوص آمار استان طبق سازمان پزشک قانونی کشور گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد معاینات بالینی در بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه بیست و پنجم بوده و در حوزه نزاع رتبه ۲۷ کشور را دارد که رتبه خوبیست و این به دلیل فرهنگ و اعتقادات دینی مردم است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه دغدغه مهمی که برای همه وجود دارد موضوع تصادفات است که به دلایل مختلف از جمله راه های ترانزیتی، شرایط نامناسب جاده و فرهنگ ترافیکی اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: رتبه استان از نظر تعداد معاینه مصدومین ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۵ در بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه ۱۷ و این رتبه در مورد تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰ گزارش شده است.

این مقام مسئول استانی اظهار داشت: در یازده ماه امسال ۲۲۲ مورد فوتی ناشی از تصادفات در سطح جاده های استان داشتیم که از این تعداد ۶۳ درصد مرد، ۸۲ درصد در جاده های برون شهری و ۳۴ درصد فوتی ها گروه سنی جوان و پویای ۳۰ تا ۴۹ سال بودند که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی با ابراز تاسف عنوان کرد: ۲۷ درصد خودروی استفاده شده فوتی ها پراید بوده، ۵۰ درصد تصادفات بر اثر برخورد وسایل از جلو به یکدیگر و۳۷ درصد واژگونی و این نشان دهنده سرعت بالاست که این نیز موضوع فرهنگی ترافیک است که باید به آن توجه شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در پزشک قانونی شهرستان با توجه به اینکه پزشک آموزش دیده است و سالن تشریح داریم تقریبا تمام وظایفی که یک پزشک قانونی باید انجام دهد را پاسخگو خواهد بود.

وی بیان کرد: برخی موارد خاص مانند نمونه های ژنتیک در استان معین و سقط جنین درمانی در مرکز استان انجام میشود.

وی در خصوص آمار سقط جنین درمانی در استان گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۳۹ مورد پرونده سقط تشکیل شده که از این تعداد ۸۵ مورد مجوز سقط صادر و ۴۱ مورد به دلایل مختلف مجوز صادر نشده است و ۱۳ مورد پرونده تشکیل شده و سپس توسط افراد پیگیری نشده است.

جعفرزاده بیان کرد: شهرستان های قائن، نهبندان، بشرویه و اسدیه مراکزی هستند که پزشک قانونی دارند و به صورت پاره وقت کار می کنند.

وی ادامه داد: فردوس و سرایان دو شهرستانی هستند که با یک پزشک پاره وقت کار میکنند که در سرایان مستقر است.

وی از کمبود شدید پزشک قانونی خبر داد و خواستار مساعدت پزشکان و مسئولین به منظور جذب و همکاری پزشکان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =