انجمن ادبی رضوی خراسان جنوبی در طبس تشکیل شد

شعبه انجمن ادبی رضوی خراسان جنوبی در طبس تشکیل شد؛ این انجمن به برگزاری شب های شعر، کارگاه های آموزشی و کشف و شکوفایی استعدادها در زمینه شعر می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، معاون فرهنگی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس سه شنبه شب در شب شعر ریحانه در طبس افزود: مدت ها بود پیگیر بودیم که شعبه انجمن ادبی رضوی در شهرستان طبس تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز کند که این اقدام موثر صورت گرفت.

حسن فروزان افزود: یکی از بهترین و مهمترین و موثرترین روش ها برای پاسداشت هر چیزی آغشته کردن آن به هنر است.

وی بیان کرد: شاید بهترین روش و یا یکی از بهترین روش هایی که می شود مقام والای بزرگترین بانوی جهان اسلام را پاسداشت و مقام والای زن را گرامیداشت این بود که ما فضیلت ها و سیره و روش و منش حضرت زهرا(س) را آغشته به شعر کنیم.

معاون فرهنگی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ادامه داد: به همت آستان قدس رضوی و دستور صریح تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تشکیل شعبه انجمن ادبی رضوی در همه مراکز استان ها، شعبه انجمن ادبی رضوی در اکثر مراکز استان ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

فروزان افزود: حدود یک ماه است که فعالیت انجمن ادبی رضوی در طبس آغاز شده است اما از امروز به طور رسمی فعال شد.

وی اظهار کرد: پشنوانه خوبی که آستان قدس رضوی از شعرای شهرستان از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، حضور اساتید فرهیخته و برجسته از سطح استان خواهد داشت که به طور یقین به ارتقای سطح شعر شهرستان کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: ویژه برنامه شب شعر ریحانه با همکاری انجمن ادبی رضوی، آستان قدس رضوی و با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نوزده =