تمهیدات آتش نشانی طبس برای چهارشنبه سوری/هشدارهای ایمنی آتش نشانی به مردم

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس از تمهیدات پیشگیری و اقدامات مقابله ای آتش نشانی خبر داد و توصیه های ایمنی برای شهروندان در شب چهارشنبه سوری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس در گفتگوی اختصاصی با طبس نیوز با بیان اینکه تلاش کنیم شهری با امنیت بالا و حوادث کم داشته باشیم، افزود: شهروندان در اماکنی که می‌تواند برای تأسیسات شهری به خصوص شبکه گاز شهری یا مراکز سی ان جی و پمپ بنزین ها، ادارات، نهادها و نزدیک اموال مردم، باغات و خودروها خطرآفرین باشد، ایجاد حریق نکنند.

جعفر حقگو افزود: همیار آتش نشانان، پلیس و اورژانس ۱۱۵ باشند و با اطلاع رسانی به موقع موجب پیشگیری از حوادث و خسارات شوند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

حقگو با بیان این که خطرناک ترین حریق ها مربوط به موادی است که زمان سوختنش سریع باشد ادامه داد: اولین و خطرناک ترین آنها مواد محترقه و منفجره است، در درجه دوم مواد گازی و آن ظروفی که تحت فشار گاز شارژ شده از جنس حشره کش ها و غیره و در ردیف سوم مواد اشتعال مایع خطرناکترین هستند چون سریع گسترش می یابند.

وی تاکید کرد: به شدت از پرت کردن این سه گروه روی آتش برای ایجاد صدا و هیجانات دیگر پرهیز کنید و این انفجار و پرتاب قوطی به سمت حریق ممکن است باعث قطع عضو افراد و یا آسیب به یکی از اعضای صورت شود.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس خاطرنشان کرد: این حوادث در شهر ما تاکنون نبوده و از این پس نیز با یاری مردم نخواهیم داشت.

وی در خصوص آمار آتش سوزی روز چهارشنبه پایان سال گذشته گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ حریق اتفاق افتاد که خیلی خطرناک نبود و یا قبل از گسترش همکاران ما رسیدند آن را مهار و اطفا کردند، بنابراین صدمات جانی و خسارات مالی زیادی نداشت که بابت هوشیاری مردم و نیروهای امدادی شهرستان تشکر میکنم.

حقگو گفت: جلسات متعدد در فرمانداری ویژه طبس گرفته شد و پیرو دستوراتی که از استانداری و فرمانداری ابلاغ شده در جهت ایمن بودن این روزها و کاهش خطرات، اقداماتی انجام شد.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس افزود: پیشگیری از مهمترین موضوعات آتش نشانی و سایر یگان های امدادی در سطح شهر است و در این راستا کار آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: با مکاتباتی که با فرمانداری ویژه انجام گرفت، یگان های آتش نشانی مستقر در فرودگاه و راه آهن از ۲۵ اسفند۹۶ تا ۱۵ فروردین۹۷ و به ویژه در شب چهارشنبه سوری پشتیبان ما خواهند بود.

حقگو در خصوص آمادگی و مقابله با حوادث تصریح کرد: توجه بیشتر و رسیدگی به تجهیزات فرسوده یا نیاز به تعمیر، نصب خاموش کننده آبی و ۱۴شیر هیدرات آتش نشانی در اماکن پرخطر، ورودی های شهر و هیات مذهبی از اقدامات مقابله ای است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نکات ایمنی در حدود ۲۰ مدرسه، تهیه و توزیع بروشورهایی با موضوع نکات ایمنی چهارشنبه سوری، توصیه های نوروزی و خاموش کننده های دستی و نحوه استفاده از آن، اطلاع رسانی در شبکه های مجازی و تهیه تراکت های ایمنی و توصیه های مورد نیاز از جمله اقدامات ما در خصوص پیشگیری از حوادث است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس عنوان کرد: همچنین در این خصوص جلسات مختلف با واحدهای بازرسی، خدمات شهری شهرداری انجام شد و واحد موتوری ملزم به جمع آوری ضایعات و شاخ و برگ درختان نزدیک باغات، اموال مردم و تاسیسات شهری شد.

دیدگاهی در “تمهیدات آتش نشانی طبس برای چهارشنبه سوری/هشدارهای ایمنی آتش نشانی به مردم

  1. خواهشا اسم این رسمی که نه نامش درست است و نه ریشه دارد را عوض کرده چهارشنبه سوزی بزارید بریا همیشه مردم دورشم نمی رن این یه تبلیغ روانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =