مراسم اعتکاف در طبس با برنامه های پویا برای جوانان تدوین می‌شود/ دادستان طبس معتکف می‌شود

در جلسه ستاد اعتکاف طبس بر اجرای برنامه های پویا و با نشاط به ویژه برای قشر جوان و دانشجو در ایام اعتکاف تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبر طبس نیوز، رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان طبس گفت: در سال ۹۶، در سطح شهرستان طبس ۲۲ مسجد میزبان یک هزار و ۹۰۷ معتکف بودند.

حجت الاسلام حسن آزاد افزود: از این میزان ۴۶۲ نفر برادر و هزار و ۴۴۵ نفر خواهر بودند و بیش از ۷۰ درصد از معتکفین را جوانان و نوجوانان تشکیل میدادند.

وی گفت: در ایام البیض ماه رجب (سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب) مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان طبس اجرا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس ادامه داد: ایام البیض رجب در تاریخ شمسی برابر روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین ۹۷ خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس: اعتکاف ردیف اعتباری دولتی ندارد

وی با بیان این که برای اعتکاف هیچ اعتبار دولتی وجود ندارد افزود: از معتکفین هزینه ای جهت اعتکاف در مساجد اخذ می شود اما این مورد با کمک خیرین، نذر و وقف مردم کمتر می شود.

امام جمعه موقت طبس: نذرها و وقف به سمت اعتکاف سوق داده شود

امام جمعه موقت طبس در این جلسه با اشاره ریشه اعتکاف در اسلام گفت: خوب است برنامه ای تدوین شود که اعتکاف در طول سال در تقویم شمسی و قمری مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود.

حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی افزود: می توان در ایامی که هوا در شهرستان طبس خوب است در تقویم شمسی اعتکاف برگزار کرد.

وی بیان کرد: باید تبلیغ شود که مردم نذرها و وقف را به سمت اعتکاف سوق دهند.

دادستان طبس: برنامه های پویا و با نشاط برای معتکفین تدوین شود

دادستان عمومی و انقلاب طبس در جلسه ستاد اعتکاف طبس گفت: همزمانی که ایام اعتکاف با آخر تعطیلات نوروز پیدا کرده از این جهت که سه روز تعطیلی مستمر است مطلوب است.

حجت الاسلام امیر زارع حسینی افزود: این سه روز تعطیلی باعث میشود افراد و کارمندانی که به دلیل اقتضای شغلی نمی توانستند شرکت کنند، مشکلی برای شرکت در اعتکاف نداشته باشند.

وی ادامه داد: بنده نیز به شرط حیات قصد شرکت در این مراسم معنوی دارم و ان شاءالله خداوند توفیق دهد که ما هم در مسجد جامع طبس معتکف شویم.

دادستان طبس با بیان این که چند سال مسئول فرهنگی دانشگاه امام صادق(ع) بودم گفت: متاسفانه در شهرستان های کوچک اعتکاف حالتی سنتی به خود گرفته است و روح و نشاط کافی برای قشر جوان در آن ضعیف شده است.

وی افزود: در شهرستان طبس مراسمات به ویژه در ایام محرم کثرت زیادی دارد اما روح انقلابی در آنها ضعیف است.

حجت الاسلام زارع حسینی ادامه داد: دهه اول محرم در طبس هیئت محور شده است اما در آن سخنرانی که جوانان با اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شوند کمتر وجود دارد.

وی با بیان این که مسجد هم سنگری برای ایجاد انقلاب اسلامی و هم دوام آن است گفت: اعتکاف در عین حالی که باید حالت معنوی و دینی و خلوت با خداوند حفظ شود باید برنامه های پویا و با نشاطی برای قشر جوان طراحی شود که با اهداف و مبانی قرآنی و با معارف بصیرتی و ولایت پذیری آشنا شوند.

دادستان طبس بیان کرد: این سه روز می تواند پر برکت باشد و اگر مسئولین همکاری کنند امسال اعتکافی متفاوت با برنامه های پویا برای جوانان داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد میکنم امسال برای اعتکاف از جوانان و نخبگان و دانشجویان به صورت کتبی دعوت کنیم.

حقانی مسئول ستاد اقامه نماز جمعه طبس نیز در این جلسه با بیان این که نگرانی هر ساله ما در مراسم اعتکاف کم رنگ بودن برنامه های فرهنگی بود که ان شاءالله با حضور دادستان در مراسم اعتکاف امسال برنامه های فرهنگی غنی با حضور ایشان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =