۶۰ هکتار زمین در طبس به مردم واگذار می شود

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس از آماده سازی ۶۰ هکتار اراضی دولتی برای واگذاری به مردم این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان آماده سازی پس از زلزله طبس بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدحسین سجادی شنبه شب در نشست خبری افزود: این آماده سازی به صورت مستقیم توسط اعتبارات داخلی سازمان ملی زمین و مسکن انجام می شود.

وی ادامه داد: طراحی و برنامه ریزی مرحله اول این طرح توسط پیمانکار و مشاور با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان دنبال می‌شود و در اواخر اردیبهشت سال ۹۷ به سرانجام خواهد رسید که برآورد ما بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرحله نخست است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس بیان کرد: امیدواریم بتوانیم قسمتی از نیازهای حوزه مسکن و زمین شهری را از این طریق تامین کنیم که حدود یکهزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی و سایر کاربری هایی که مرتبط با حوزه زمین شهری پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ بزرگترین پروژه واگذاری به فرهنگیان، بیشترین واگذاری به بنیاد شهید در سطح استان و قراردادی در اوایل سال آینده برای واگذاری ۲۸ نفر از کمیته امداد و در مرحله بعد حدود ۵۰ نفر واگذاری را در دستور کار و تعهد داریم.

سجادی گفت: بیشترین میزان اخذ سند تک برگی در کل استان توسط معاونت اداره کل و اداره راه و شهرسازی طبس انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری و بیش از ۱۰۰ قطعه زمین که در سنوات گذشته واگذار شده و به دلایل مختلف ساخته نشده در شهرستان طبس انجام شده است.

** ۵۴ کیلومتر راه روستایی در طبس به بهره برداری رسید

سجادی در خصوص راه های اصلی و فرعی گفت: بیشترین میزان ساخت راه های روستایی در سطح خراسان جنوبی مربوط به حوزه شهرستان طبس است که ۵۴ کیلومتر راه روستایی را در کل سال ۹۶ زیر بار بردیم و ۳۲ کیلومتر در هفته دولت و ۲۲ کیلومتر در دهه فجر مردم از آن بهره مند شدند.

وی با بیان این که دیهوک جزو مناطق تحت پوشش اداره راه و شهرسازی طبس نیست، اضافه کرد: این میزان پروژه ها در حوزه شهرهای عشق آباد و طبس انجام شده و اداره راه و شهرسازی شهر دیهوک مستقل از اداره طبس است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس عنوان کرد: سال ۹۶ بیشترین میزان قیر رایگان در سطح استان به اداره راه و شهرسازی طبس تخصیص پیدا کرده که بیش از ۲۶ درصد کل قیرهای رایگان اختصاص یافته به استان را شامل می‌شود و رتبه اول را داراست.

** قطعه اول باند دوم محور طبس به یزد آماده بهره برداری است

وی درباره ساخت راه های اصلی گفت: ۶ کیلومتر ابتدایی فاز یک و قطعه اول باند دوم محور طبس به یزد را به مرحله آماده سازی و بهره برداری رساندیم که با نصب علائم در ابتدای سال ۹۷ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

سجادی ادامه داد: همچنین ۱۰ کیلومتر بعدی آن و فاز دوم تا پایان سال ۹۷ تلاش می شود زیر بار ترافیک برود، پیمانکار کار را شروع کرده و زیرسازی در حال انجام است و قسمتی از آن هم پل زیر گذر محمدآباد بود که پیمانکار به تعهدات خود عمل کرد و خیلی سریع بهره برداری آن انجام شد.

وی بیان کرد: آسفالت سطحی و لایه اول ۲۰ کیلومتر ابتدای مسیر قطعه اول باند دوم طبس اصفهان را اجرا کردیم و لایه دوم آن اجرا خواهد شد و قسمتی از آن نیز در حال انجام است و مابقی پروژه تا کیلومتر ۴۰ توسط پیمانکار صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس تصریح کرد: تلاش ما بر این است این مسیر و هم محور طبس به یزد و باندهای دوم حوزه دیهوک راور با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح کنیم.

وی در خصوص راه های ورودی به شهر طبس گفت: در ورودی های شهر طبس باند دوم طبس – بشرویه را دستور کار قرار دادیم و باند دوم طبس – یزد که از قبل آغاز شده بود، باند دوم طبس – اصفهان و طبس – دیهوک توسط راهداری در حال انجام است.

سجادی گفت: ۲.۵ کیلومتر از باند دوم ورودی طبس به بشرویه در دست احداث بوده که پیمانکار با سرعت خوبی در حال کار است و مابقی پروژه تا فرودگاه در دستور کار داریم تا بتوانیم در پروژه های سال آتی بگنجانیم و اعتبار خوبی برای این حوزه کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وضعیت فعلی همه ورودی های طبس در سال آینده و نوروز سال ۹۸ دوبانده شده باشد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

** آخرین وضعیت راه طبس به بشرویه

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس در پاسخ به خبرنگاران درباره راه طبس به بشرویه گفت: راه طبس بشرویه از مسیر خدافرید در زمان نماینده سابق و با تلاش های ایشان پیگیری شد ۵ میلیارد تومان بدهی معوق دارد که حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن توانستیم پرداخت کنیم و مازاد بر این چون اعتباری گذاشته نشده و از محل اعتبارات ملی است در حال حاضر مشکلات زیاد اعتباری برای این راه داریم.

سجادی با بیان این که باند دوم طبس به بشرویه در حال اجرا است افزود: این مسیر جایگزین جاده طبس به بشرویه از راه خدافرید نیست و به دلیل ترافیک عبوری که در این راه وجود دارد باند دوم باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: راه طبس بشرویه از مسیر خدافرید نیز باید از طریق دکتر امیرحسنخانی پیگیری شود، مکاتبات را انجام دادیم و خواهیم داد و از طریق فرمانداری ویژه پیگیری خواهیم کرد، ولی این راه نیاز به اعتبار بسیار بالایی دارد و اگر بخواهیم تنها برای این حوزه اعتبار جذب کنیم روی اعتبارات سایر حوزه ها تاثیر خواهد گذاشت و با توجه به اینکه اعتباری به آن تخصیص پیدا نکرده و دیونی که دارد، متوقف است.

** نحوه واگذاری زمین به مردم

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس در پاسخ به سوال خبرنگار طبس نیوز درباره نحوه واگذاری زمین ها به مردم گفت: واگذاری زمین برای آحاد جامعه درنظر داریم و برای افراد خاص و شرکت تعاونی های خاص نیست، آنچه ما در توان داشتیم آماده سازی ۶۰ هکتار از اراضی دولتی بود که فاز یک آن شامل نقشه برداری، تهیه نقشه های تفکیکی و فاز دو و سه آن موضوع تهیه نقشه های آماده سازی و شروع آماده سازی است.

وی ادامه داد: مجوزی که ما داریم واگذاری از طریق مزایده است و ما پیگیر هستیم که مجوز برای آحاد جامعه طبس به صورت اختصاصی بگیریم، همانطور که برای فرهنگیان گرفتیم.

سجادی گفت: ۶۰ هکتار به صورت مسکن مهر یا مسکن اجتماعی واگذار می‌شود که از طریق واگذاری به بنیادهایی مانند مسکن یا بنیاد شهید واگذار می‌شود.

وی درباره شرایط واگذاری زمین ها به متقاضیان گفت: عدم استفاده از تسهیلات و زمین دولتی و عدم وجود مالکیت شخصی از قوانین واگذاری زمین خواهد بود.

** باب ثبت نام برای فرهنگیان متقاضی زمین باز است

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: فرهنگیانی که نتوانستند برای زمین ثبت نام کنند باب واگذاری باز است و به شرکت تعاونی اعلام کردیم و امیدواریم بتوانیم در سال آینده ثبت نام کنیم.

وی تصریح کرد: البته بنا داریم که به صورت شرکت تعاونی اختصاصی انجام ندهیم، آحاد مردم ثبت نام کنند و در مرحله بعدی در خدمت همه عزیزان خواهیم بود.

** لوله های گاز مشکل بلوار راه روستای دشتغران

مجری بلوار راه دشتغران راه و شهرسازی است و علت تاخیر در ساخت آن به دلیل این است که قرارداد باند دوم محور دشتغران را در اواخر سال ۹۵ منعقد کردیم و ادامه کار پیمانکار را شروع کرد تا زمانیکه به مشکل لوله های گاز رسیدیم و در سال ۹۷ پل را ایجاد خواهیم کرد و دو پل بعدی سعی میکنیم در اعتبار سال ۹۷ بتوانیم جذب کنیم و بعد از آن آسفالتش کار زیادی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =