استفاده از محصولات داخلی احترام به نخبگان است

امام جمعه موقت طبس گفت: در واقع استفاده از محصولات داخلی احترام به تفکر داخلی و احترام به نخبگان است و تنها توجه به مسائل اقتصادی نیست.

حجت الاسلام احمد مؤدب در اولین نماز جمعه طبس در سال ۹۶ در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با تبریک سال نو گفت: اگر میخواهیم نوروز عید باشد باید در آن گناه نکنیم و یاد خدا در آن باشد که عید مؤمنین همراه با یاد و ذکر خداست.

وی درباره نام گذاری سال بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۹۷ را با نام «حمایت از کالای ایرانی» نام گذاری کردند و منظور از حمایت از کالای داخلی صرفا کالا نیست بلکه محصولات داخلی می تواند محصولات فکری، فرهنگی، اقتصادی و جنبه های متعددی داشته باشد.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: در واقع استفاده از محصولات داخلی احترام به تفکر داخلی و احترام به نخبگان است و تنها توجه به مسائل اقتصادی نیست.

وی افزود: باید در این قالب به «حمایت از کالای ایرانی» نگاه کرد که وقتی ما به مصرف کالای داخلی می پردازیم و از آن حمایت می کنیم در واقع فکر یک جوان و اندیشه دینی و اندیشه ملی – مذهبی را ارج نهاده ایم و از ابعاد مختلفی می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام مؤدب تصریح کرد: از مهمترین عوامل رشد و ترقی یک جامعه کار و تلاش و تکیه بر محصولات آن که از دیگران و بیگانگان بی‌نیاز باشد.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در ابتدای سال جدید گفت: رهبر معظم فرمودند «انقلاب در اوج خود به سر می‌برد»، رهبر انقلاب چنان با قاطعیت فرمودند «نقشه های آمریکا بلاشک در منطقه نمیگیرد و نقش بر آب خواهد شد» یعنی آن که به انفعال کشیده شده آمریکا و دشمنان هستند و آن که نقش فعال دارد ما هستیم.

امام جمعه موقت طبس افزود: امام راحل فرمودند همان عواملی که موجب پیروزی انقلاب شد همان عوامل سبب دوام، بقاع و استمرار آن است.

وی اسلامیت انقلاب و باور به اسلام و عمل به احکام اسلام، نقش ولی فقیه و رهبری دینی، نقش مردم و پیوستگی مردم و مسئولین، روحیه ولایت پذیری، وحدت و انسجام ملی، آگاهی و بصیرت، تفکر انقلابی و روحیه جهادی را از جمله عوامل پیروزی و تداوم انقلاب برشمرد.

حجت الاسلام مؤدب افزود: باید مراقب باشیم که این مؤلفه ها به قوت خود باقی بماند خصوصا تقید به احکام اسلام هم در مردم و مسئولین و مهم تر از مردم در مسئولین تا ان‌شاءالله انقلاب با همین قدرت و قوت به راه خود ادامه دهد و زمینه ایجاد تمدن اسلامی را فراهم کند و تمدن گستره اسلامی قطعا تمدن غرب را به چالش خواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =