طرح هادی در ۴۴ روستای شهرستان طبس اجرا شده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس گفت: شهرستان طبس دارای ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون در ۴۴ روستا طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان اجرا شده است.

به گزارش طبس نیوز، علیرضا یوسفی پور در نشست خبری سه شنبه شب با اشاره اجرای به طرح هادی روستایی در طبس گفت: شهرستان طبس دارای ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون در ۴۴ روستا طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان اجرا شده است.

وی در خصوص اقدامات این نهاد در حوزه مسکن شهری بیان کرد: ۱۸۴واحد مسکونی در شهر طبس در قالب پنج پروژه از محل اعتبارات داخلی بنیاد اجرا و واگذار شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس خاطرنشان کرد: ۲۴ واحد مسکونی در شهر دیهوک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز واگذار شده و ۴۰ واحد مسکونی در شهر طبس در دست اجرا و در مرحله نازک کاری است که در نیمه اول امسال به پایان خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی خبر داد و گفت: روستاهای نایبند، اصفهک و پیرحاجات شامل این طرح هستند و تاکنون مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به آن اختصاص داده شده که ۴ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سال ۹۶ تامین شده است.

یوسفی پور با اشاره به تملک و واگذاری زمین گفت: تاکنون در شهرستان طبس در ۳۰ روستا هزار و ۵۷۲ قطعه زمین به مساحت ۵۲۲ هزار و ۸۰۲ متر مربع به متقاضیان واگذار گردیده است.

وی در مورد طرح بهسازی روستاهای نمونه بیان کرد: هدف این طرح توسعه و ترویج فعالیت بهسازی روستایی، توسعه اشتغال و معیشت روستاییان میباشد که در شهرستان طبس روستای کریت با هدف مذکور تهیه طرح شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس ابراز کرد: روستاهای ازمیغان، خرو، ملوند به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناسایی شدند که برای ساماندهی اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری طرح بهسازی در آنجا اجرا می شود.

وی در مورد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: تاکنون چهار هزار و ۱۱۵ واحد مسکونی با تسهیلات کارمزد چهار و پنج درصد پرداخت شده و در سال ۹۶ تعداد ۹۰ فقره تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریالی و ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت گردیده است.

وی ادامه داد: به واحدهایی که از سال قبل تکمیل نگردیده مبلغ ۵۰ میلیون ریال قرض الحسنه و یا ۴۰ میلیون ریال بلاعوض جهت تکمیل واحدهای متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس عنوان کرد: جهت طراحی و نظارت دو دفتر و پنج ناظر در بخش مرکزی و در بخش های دیهوک و دستگردان هر کدام یک دفتر و دو ناظر مستقر و با بنیاد همکاری می کنند.

وی در مورد واگذاری مسئولیت ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن گفت: در شهر عشق آباد نسبت به تهیه زمین به مساحت سه و نیم هکتار از طریق اداره راه و شهرسازی برای ۱۷۲ نفر از متقاضیان شرکت تعاونی مسکن مهر اقدام نموده و عملیات اجرای پروژه فوق به پایان رسیده است.

یوسفی پور افزود: به تعداد ۱۴۱ نفر از متقاضیان مسکن مهر دیهوک و عشق آباد که متقاضی ساخت انفردای مسکن بودند تسهیلات پرداخت شده و در مجموع ۳۱۴ واحد مسکن مهر ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خبرنگار: نجفی_۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =