گردشگران گرفتار سیل در طبس امدادرسانی شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر طبس گفت: دو تیم امدادی هلال احمر به آبگرم مرتضی علی روستای نمونه گردشگری خرو و آبشار تفتو به منظور امدادرسانی به گردشگران اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیل در آبگرم مرتضی علی روستای نمونه گردشگری خرو و آبشار تفتو در نزدیکی روستای کریت طبس موجب گرفتار شدن گردشگران در این مناطق شد.

حسین هادیان، سرپرست جمعیت هلال احمر طبس افزود: از روستای خرو به سمت آبگرم مرتضی علی که مسیر آن در رودخانه قرار دارد، آب به حدی زیاد بوده است که ماشین ها نمی توانستند عبور کنند.

وی افزود: خوشبختانه با کم شدن حجم آب و پایین آمدن سطح آب ماشین ها به سمت روستای خرو هدایت شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر طبس بیان کرد: در سکوهای آن طرف رودخانه در چشمه جعفری نیز حدود ۲۰ نفر که برای تفریح رفته بودند با توجه به سیل شدید در آن سمت گرفتار شدند.

وی افزود: ماشین ها متاسفانه از راه دسترسی که برای مواقع بحران و حادثه ایجاد شده تا نزدیکی چشمه جعفری وارد منطقه شدند و موجب گرفتاری آنها شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر طبس ادامه داد: تیم های هلال احمر و مردم بومی منطقه برای هدایت آنها به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: تیم امدادی دیگر هلال احمر به سمت آبشار تفتو اعزام شد که در آن جا سیل جاده این آبشار را تخریب کرده و ماشین ها در آنجا گرفتار شدند.
هادیان افزود: با اداره راه هماهنگ شده و لودر و امکانات برای بازگشایی این راه فرستاده شد.

وی گفت: با توجه به این که این موارد را پیش از این نیز تجربه کرده بودیم مسیر مشخص است و با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیروهای امدادی در تلاش هستند که تا پیش از تاریکی هوا افراد گرفتار را از مسیر سیل را رهاسازی کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر طبس افزود: در مجموع ۸ نفر شامل دو تیم امدادی به این مناطق اعزام شدند.

هادیان افزود: توصیه می کنیم به مردم و گردشگران به هشدارهای هواشناسی و همچنین تابلوهای هشداری که در مکان های گردشگری نصب شده است توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =