جشن شیرین عبادت برای دختران ۹ ساله طبسی

آستان مبارک فرزند موسی بن جعفر امروز میعادگاه پروانگان ۹ ساله طبسی بود که با چادر های سپید، در محضر پروردگار خود حاضر شدند و آغاز عبودیت و بندگی خود را جشن گرفتند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش طبس نیوز، امروز بیست و دوم اردیبهشت ماه یک هزارو سیصدو نود و هفت، برای چهارمین سال متوالی، تمامی دختران پایه سوم ابتدایی شهرستان طبس از همه مدارس، در رواق امام خمینی آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم دورهم جمع شده و به صورت جامع، جشن عبادت خود را برگزار کردند.

۴۵۰ دختر ۹ ساله تازه مکلف شده از ۲۰ آموزشگاه احکام نماز و روزه را در صحبتهای حجت الاسلام محمدی سبزواری ، امام جمعه جدید شهرستان آموختند.

در جشن زیبای تکلیف ۹ ساله های امسال، آیاتی چند از قران کریم توسط دانش آموزان مدرسه ابتدایی جمهوری اسلامی و محمد فروغی و سرود جمهوری و صلوات خاصه توسط تمامی دانش اموزان اجرا شد.

در ادامه، مراسم برش مرز ۹ سالگی توسط دانش آموزان مدرسه برکت زیبا شهر، انجام و گل افشانی را به ترتیب مدارس ایرانیان و نرجس انجام دادند.

قرائت پیمان نامه توسط دانش اموزان دبستان الزهرا و مراسم گارد پرچم توسط دانش اموزان آموزشگاه سما برگزار شد . دانش اموزان دبستان ۱۷ شهریور سرودی را اجرا کردند و دکلمه ای زیبا نیز توسط دانش آموزی از دبستان شکوفه های رضوی قرائت شد .

حجت الاسلام محمدی سبزواری امام جمعه شهرستان طبس به عنوان سخنران ویژه این مراسم، با خوش آمد گویی به دانش آموزان و نوگلان مکلف گفت: خداوند شما و روح شما را برای برقراری ارتباط با خود پذیرفته است.

وی با مخاطب قرار دادن نوگلان مکلف گفت: جشن تکلیف یعنی شما به حدی از درک حقیقت دست یافتید که بتوانید با خدای خود به واسطه نماز صحبت کنید‌.

امام جمعه شهرستان طبس افزود: زیباترین نوع ارتباط در جانماز و با این چادرهای زیباست که شما را مانند فرشتگان کرده است.

وی همچنین در تشریح فواید نماز گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) میفرماید اگر انسانی روزی پنج بار جسم خود را در آب بشوید، بسیار پاک و مطهر می شود و همانطور که آب جسم انسان را پاک میگرداند، نماز نیز روح انسان از ناپاکی ها مطهر میکند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: هر انسان جسمی دارد و روحی، جسم نیازهایی دارد و روح نیز نیازهایی، نماز نیاز روح انسان است.

در ادامه ، محمود جلالی ، معاون مدیر کل و ریاست اموزش و پرورش شهرستان طبس نیز از تلاش های همکاران خود و مربیان اموزشگاه ها و مدیران آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم تشکر کرد و گفت: برگزاری جشن تکلیف آن هم با این شکوه، اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: اولین آفریده ی خدا عقل و خرد است و این که این تکلیف بر دوش شما گذاشته شده است دلیلی بر تکمیل عقل و خرد شماست.

وی تاکید کرد: برای داشتن این عقل لازم است سجده  شکر به جای بیاورید و خداوند را شکر گزار باشید‌.

فرشتگان تازه مکلف آموزشگاه های ابتدایی شهرستان طبس دو رکعت نماز شکر را به امامت حجت الاسلام آزاد برپا داشتند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =