سجده شکر پسران ۱۵ ساله طبسی در آیین جشن تکلیف

۴۵۰ نفر از پسران ۱۵ ساله طبسی امروز در امامزاده حسین بن موسی الکاظم آغاز بندگی خود را جشن گرفتند و به این مناسبت سجده شکر به جای آوردند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم پیش از ظهر امروز، بیست و سوم اردیبهشت ماه میزبان ۴۵۰ نفر از پسران ۱۵ ساله طبسی از ۱۵ آموزشگاه بود که آغاز بندگی خود را جشن گرفتند.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: با درخواست معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و در راستای تبیین وظایف دینی و شرعی آن دسته از دانش آموزان که به سن تکلیف رسیده و در پیشگاه خداوند متعال مسئول اعمال و رفتار خود شده اند، همچون سالهای گذشته میزبانی دانش آموزان پسر و دختر که به سن تکلیف رسیده اند و آئین عبادت و بندگی آنان در جوار مضجع نورانی حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور دانش آموزان و اولیاء آنان و جمعی از مسئولین در رواق حضرت امام خمینی(ره) برگزار و تمامی تمهیدات برپایی هر چه باشکوه تر این جشن با مشارکت و همراهی آموزش و پرورش تدارک دیده شد و تمامی شرکت کنندگان از سوی آستان مبارک پذیرایی و به دانش آموزان نبات متبرک و مهر و جانماز اهداء شد.

حمزه سپهریان در ادامه با اشاره به اینکه این مراسم همه ساله برگزار می گردد افزود: حدود یک ماه است که تمهیدات این جشن با شکوه تدارک دیده شده است.

وی گفت: خوشبختانه در سال جاری جشن تکلیف و عبودیت دانش آموزان با جشن روزه اولی ها قرین گشته و در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد و آموزش احکام روزه و مسائل عبادی از جمله نماز که قبلا توسط دبیران و آموزگاران به دانش آموزان انجام شده، اما نکات کلیدی و اصلی این مسائل، توسط حجت الاسلام نوروزی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی طبس امروز به اجمال برای دانش اموزان بیان شد.

وی تاکید کرد: در این مراسم از همه دانش آموزان دعوت شده است تا به مناسبت ماه رمضان در آئین ترتیل جزء خوانی قرآن کریم که همه ساله در آستان مبارک برگزار می گردد شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند و میهمان ضیافت افطاری آستان مبارک شوند. انشاء ا… .

سپهریان افزود: بیش از ۲۰ نفر از خادمان و راهنمایان زائر و جمعی از کارکنان موسسه در مراسم جشن تکلیف پسران و دختران حضور داشته و همکاری داشتند.

پسران ۱۵ ساله طبسی دو رکعت نماز شکر را به امامت حجت الاسلام زنگویی از روحانیون محلی در جوار استان مبارک فرزند موسی بن جعفر اقامه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =