۷۰ هکتار زمین راه حل شکست قیمت حباب زمین و مسکن در طبس/ مردم دغدغه زمین و مسکن نداشته باشند

طبس‌نیوز – افزایش اجاره بها و قیمت منزل مسکونی در شهر طبس و ایجاد کمپین هایی در شبکه های اجتماعی موجب شد تا رئیس اداره راه و شهرسازی طبس به ابهامات و شایعاتی در این خصوص پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، سید حسین سجادی در واکنش به ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت زمین و مسکن طبس گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۰ خانوار در طبس وجود دارد که طبق آمار ۱۵ تا ۱۸ هزار واحد مسکونی داریم و آنچه واقعیت است، زمین و مسکن در طبس برای همه وجود دارد.

وی افزود: با این وجود چه دلیلی برای احساس نیاز به مسکن در طبس داریم، یکی از دلایل آن دلالانی هستند که خرید و فروش بدون نظارت می‌کنند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

وی با بیان این که ۶۰ هکتار از اراضی دولتی برای واگذاری به مردم در حال آماده‌سازی است افزود: واگذاری این زمین‌ها پایان سال ۹۷ یا اوایل سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

وی افزود: محل این اراضی بالاتر از مسکن مهر و در ضلع شمال شرقی طبس است و واگذاری به صورت اجاره‌داری ۹۹ ساله و عرصه در مالکیت و اختیار دولت باقی می‌ماند و اعیان توسط فرد ساخته می‌شود و به مالکیت او درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان هزینه پروژه طراحی فاز یک و دو آماده‌سازی می‌شود که هم‌اکنون مشاور در حال طراحی پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس بیان کرد: آماده‌سازی شامل زیرساخت‌های اراضی مسکونی، بسترسازی اراضی، پیش‌بینی معابر، جدول‌گذاری، پیاده‌رو‌سازی، ایجاد انشعابات گاز و برق است که در این خصوص ارگان‌های مختلف دخیل هستند و به همین دلیل انجام آن زمانبر و منطقی است.

وی گفت: این اراضی شامل ۱۵۰۰ قطعه است که هر قطعه به دو نفر داده می‌شود و ۳ هزار خانوار می‌توانند از این زمین‌ها بهره‌مند شوند.

سجادی گفت: تعداد ۱۹۴ قطعه از این ۶۰ هکتار زمین به شرکت تعاونی فرهنگیان داده شد که به افراد ثبت‌نام‌کننده واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی در خصوص اراضی واگذار شده به شرکت تعاونی فرهنگیان گفت: این تعداد افراد واجد شرایط، قرارداد و مدرکی هنوز برای خرید و فروش ندارند.

وی تاکید کرد: با فرهنگیانی که زمین به آن‌ها واگذار شده است نه قراردادی منعقد شده و نه مدرکی از راه و شهرسازی دارند و حتما باید زمین منجر به ساخت‌وساز شود و واحد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و پروانه عدم خلاف در مرحله بهره‌برداری به ما ارائه دهند تا ما بتوانیم قرارداد با افراد ببندیم و عملا سند اعیان را توسط افرادی که به آن‌ها واگذار شده داشته باشیم.

سجادی ادامه داد: تا این زمان حق خرید و فروش قانونی ندارند و در صورتی که این کار انجام شود معرفی کنند که حتما زمین از این فرد مسترد می‌شود و به شرکت تعاونی اعلام خواهد شد که شخص جدیدی را برای جایگزینی معرفی کند و عضو از شرکت تعاونی حذف خواهد شد.

وی گفت: در مجموع ۱۰ هکتار به شرکت تعاونی فرهنگیان، ۲۰ هکتار با مشارکت شرکت زغالسنگ طبس و در نهایت ۷۰ هکتار زمین در طبس عرضه خواهد شد و در طول سال ۹۷ نیز قطعاتی به صورت مزایده واگذار خواهد شد که در کوتاه مدت قسمتی از نیاز جامعه مرتفع شود.

وی بیان کرد: در زمان مقتضی نحوه ثبت نام به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =