پای درد دل سلاطین جاده؛ نرخ ثابت کرایه حمل‌بار و افزایش‌ هزینه‌ها از مهمترین مشکلات کامیون‌داران طبسی

طبس نیوز – افزایش قیمت بیمه‌ها و قرار نگرفتن رانندگان جاده ای جزو مشاغل سخت و زیان آور، افزایش کمیسیون های باربری‌ها، ثابت بودن نرخ کرایه در چند سال گذشته، افزایش قیمت سوخت و قیمت بالای لاستیک، روغن و سایر لوازم مورد نیاز، استفاده از کامیون داران غیر بومی برای حمل بار از مهمترین دلایل اعتراض این قشر است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، یکی از کامیون داران طبسی در مصاحبه با خبرنگار طبس نیوز گفت: بیمه رانندگان را گران کردند اما سختی کار شامل ما نمی شود، سهمیه سوخت را کم کردند، قیمت لاستیک از فروردین یک میلیون تومان افزایش داشته است.

این راننده کامیون ادامه داد: اینجا بار فراوان است اما راننده غیر بومی زیر یک ساعت بار خود را میزند و میرود اما من از ساعت هفت صبح تا شش بعد از ظهر در گرد و خاک ماسه ریخته گری هستم و التماس میکنم باری به من بدهند وقتی میگوییم چرا به آن غیر بومی بار دادید میگویند با صاحب کار هماهنگ کرده است.

یکی دیگر از کامیون داران که چهره اش سال های با تجربه از عمرش را نشان میداد به خبرنگار ما گفت: ۲۵ سال است در این کار مشغول هستم، تا شش سال پیش هم اوضاعمان بهتر بود.

او که اکنون گرد پیری بر سفیدی مویش و چین چروک صورتش نشسته بود ادامه داد: از شش سال پیش تعرفه کرایه ها تغییری نکرده، سهمیه سوخت کم شده، سختی مشاغل برای بیمه نداریم در صورتی که برای کامیون دارانی که در شهر بار جابجا میکنند شرکت ها برای آنها سخت و زیان آور میدانند اما برای ما که ۲۴ ساعت در جاده ها هستیم تعلق نمی گیرد.

پیرمرد کامیون دار طبسی گفت: اکنون اگر پس از ۳۰ سال بازنشسته شویم یک میلیون و دویست حقوق میگیریم و چیزی به نام پاداش هم برای ما در کار نیست.

این راننده کامیون خواسته ای داشت و بیان کرد: تقاضای ما از سازمان حمل و نقل این است که کرایه ها بر اساس تن کیلومتر و مشخص باشد نه اینکه صاحب بار با راننده قیمت را طی کند.

کامیون دار دیگری گفت: امسال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نرخ بیمه ها افزایش یافته و بیش از دویست و خورده ای پول می گیرند ضمن اینکه می گویند شغل شما سخت و زیان آور نیست.

کامیون دار دیگری نیز که بغض گلویش را فرو میداد به خبرنگار ما گفت: میگویند برو شغلت را عوض کن اما من کار دیگری بلدی نیستم و سالها این کارم بوده من زن و بچه و نوه دارم چگونه با این اوضاع زندگی ام را اداره کنم اگر مسئولی داشتیم کار ما بهتر از این بود.

کامیون دار طبسی ادامه داد: کمیسیون باربری نیز افزایش یافته و ۱۱ درصد از ما میگیرند و از موارد دیگر این است که به بومی ها اهمیتی داده نمیشود.

مرد کامیون دار گفت: برخی نیز سو استفاده می کنند برای مثال روغن های سوخته و تصفیه شده از شهرستان های اطراف وارد می کنند، اکنون ماشین من به دلیل همین دچار روغن سوزی شده، روغن هایی که هیج نظارتی در نرخ آنها نیست.

وی با گلایمندی از این شرایط بیان کرد: نرخ دستمزد تعمیرکاری از مواردی است که تعمیرکاران طبس زیر بار نمیروند و هیچ تعهدی هم ندارند.

کامیون داران طبسی دیروز با تجمع در چند نقطه از شهر طبس خواستار رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلاتشان شدند.

دیدگاهی در “پای درد دل سلاطین جاده؛ نرخ ثابت کرایه حمل‌بار و افزایش‌ هزینه‌ها از مهمترین مشکلات کامیون‌داران طبسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =