عضو شورای شهر طبس: مطالبات کارگران پرداخت می‌شود/ قرارداد شرکت جدید خدمات شهری بر اساس کار حجمی است

طبس نیوز – عضو شورای اسلامی شهر طبس گفت: ۱۲ نیروی پاکبان و ۶ نیروی اداری شهرداری طبس توسط شرکت جدید خدمات شهری تعدیل شدند که مطالبات این افراد به آنها پرداخت خواهد شد و به کارگیری آن‌ها در نهادهای دیگر را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، سید علی هاشمی عضو شورای شهر طبس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز گفت: بعد از اتمام قرارداد شرکت های صنعت گستر، زرین برکت و هم آوای کویر داغ با توجه به دستورالعملی که از مدیرکل امور شهری استانداری خراسان جنوبی ابلاغ شده بود نظر بر تجمیع شرکت ها شد.

عضو شورای اسلامی شهر طبس افزود: با مجوزی که شورای شهر طبس به شهرداری داد، مناقصه این شرکت برای کار خدمات شهری انجام و بر اساس ملاک های مورد نظر، شرکت آقای کرمی به عنوان برنده، انتخاب و قرارداد امضا شد و این قرارداد بر اساس کار حجمی است و نه بر اساس تعداد نیرو.

وی ادامه داد: به همین دلیل این شرکت نیروها را ساماندهی کرده و بعد از بررسی تعدادی از نیروهای خود را تقلیل داده است.

وی افزود: از این نیروهای تعدیل شده ۱۲ نفر پاکبان و ۶ نفر نیروهای اداری شهرداری بودند.

هاشمی عنوان کرد: البته ما اعتراضاتی داشتیم که مشورت و هماهنگی لازم برای انجام این کار با شورا و شهردار نشده بود.

وی افزود: متعاقب این امر نیروهای پاکبان اعتراضاتی داشتند که حق هم دارند و به صورت تلفنی و حضوری با ما صحبت کردند.

هاشمی بیان کرد: از بین نیروهای اخراج شده سه نفر سابقه کار ۶ سال و ۷ سال و سه نفر سه سال و مابقی افراد یک و یا دو سال سابقه کار در شرکت دارند.

وی اضافه کرد: این افراد رابطه کارفرمایی با شهرداری نداشتند و این رابطه با همان شرکت بوده است در عین حال ما خود را موظف می‌دانیم پیگیر حل مشکل آن‌ها باشیم.

عضو شورای شهر طبس در خصوص وضعیت این کارگران گفت: با مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس که تقاضای نیرو داشتند صحبت شد که تعدادی از این نیروها را به کارگیری کنند و طی تماسی که با ایشان داشتیم گفتند اجازه دهید تا قرارداد پروژه‌های ما با خراسان جنوبی به اتمام برسد و بعد بر اساس گزینش، تعدادی از این افراد را به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: با آقای مهندس کریتی مدیرعامل محترم شرکت زغالسنگ طبس هم صحبت کردیم که گفتند میخواهیم برای معدن نیرو بگیریم و اولویت به‌ کارگیری را به این نیروها خواهیم داد.

هاشمی گفت: به آنها قول دادیم ظرف یک هفته پیگیری و نتیجه را به این عزیزان اعلام کنیم.

وی در مورد خرید دستگاه‌های جاروی خیابان توسط این شرکت گفت: فقط یک ماشین به این مجموعه خارج از ماشین های دیگر اضافه شده و ماشین های دیگری که شرکت تهیه کرده است، تقلیل نیرو شامل حال آن نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر طبس افزود: این ماشین جاروب است و در تمام شهرهای دیگر هم هست و در قراردادها هم آمده که باید حتما از نیروی جاروب شهری استفاده کنند.

وی گفت: نیرویی که با این دستگاه کار میکند اول وارد نبوده و با هزینه شرکت یک هفته در اصفهان آموزش دیده است.

هاشمی در مورد مطالباتی که این کارگران دارند گفت: مطالباتی که از شرکت های قبل دارند که رقم کمی هم نیست پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: اگر آن شرکت‌ها حق و حقوق این کارگران را دادند و مفاصا حساب آوردند فبها، اگر ندادند، از ضمانت نامه آنها کسر خواهیم کرد و کل حق حقوق نه تنها این افراد، بلکه افرادی که الان هم مشغول به کارند پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی که شروع به کار کرده روز ۳۱ فروردین کل حقوق نیروها را پرداخت کرده و یک میلیون علی الحساب به حسابشان واریز کرده است، این در حالی است که قراردادش کامل نیست و طرح طبقه بندی را هنوز اجرا نکرده و این کاری است که شرکت های دیگر انجام نمی‌دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 17 =