ابتکار شهرداری عشق‌آباد برای درآمدزایی

طبس‌نیوز – شهردار عشق آباد گفت: شهرداری عشق آباد برای درآمدزایی با توجه به در اختیار داشتن امکانات راهسازی و ماشین‌آلات سنگین از چهار پروژه پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، احداث راه دو روستای «دلاکوک» و «چاه‌طرخ» را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، مشکلات شهرداری ها و شنیده شدن خبرهایی از ورشکستگی آنها همواره در صدر اخبار رسانه ها بوده است.

ضرورت درآمدزایی و استقلال درآمدی شهرداری ها چیزی است که امروز مورد تاکید همه مسئولین است.

در این میان بسیاری از شهرداران برای جبران کمبودها و درآمدزایی نگاهشان به سوی مردم بوده و هست اما شهردارانی هم هستند که با ابتکاراتشان برای شهرداری درآمدزایی می کنند.

محمود ملکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار طبس نیوز در خصوص پروژهای جدید شهرداری عشق آباد گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه احداث محورهای روستایی «چاه طرخ» و «دلاکوک» بین اداره راه و شهرسازی طبس و شهرداری عشق‌آباد امضا شده است.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات عدیده مالی و عدم وجود منابع درآمدی برای شهرداری و برای درآمدزایی جهت پیشبرد پروژه‌های شهرداری پس از اخذ نظر شورای محترم شهر، مذاکرات از طریق شهرداری و شورا با اداره کل محترم راه و شهرسازی استان و اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس مبنی بر اعلام آمادگی همکاری شهرداری با آن اداره کل جهت انجام پروژه های راهسازی با توجه به توان اجرایی شهرداری داده شد.

شهردار عشق‌آباد بیان کرد: پس از رایزنی‌های متعدد بالاخره تفاهم‌نامه مشترک جهت اجرای راه روستاهای مذکور امضا و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: اعتبار اجرایی احداث این راه‌های روستایی توسط معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس جناب مهندس طلائی مقدم و تامین قیر مورد نیاز توسط اداره محترم راه و شهرسازی و اجرای پروژه توسط شهرداری عشق‌آباد صورت خواهد گرفت.

ملکی ادامه داد: پیشنهاد ما این بود که با توجه به در اختیار داشتن شهرداری از امکانات و تجهیزات راهسازی از جمله گریدر، غلتک، تراکتور، تانکر آب، کامیون و سایر ماشین آلات، اجرای برخی از پروژه‌های راهداری را به ما واگذار کنند.

وی افزود: هدف از این پیشنهاد درآمدزایی برای شهرداری و استفاده از امکانات بود.

شهردار عشق آباد خاطرنشان کرد: در نهایت با هماهنگی مسئولین محترم شهرستان، مدیر کل محترم راه و شهرسازی چهار روستای دلاکوک، چاه‌طرخ، چاه کم به دهنوون و پیرساغند را به ما معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری بلوار ۳۰ متری امام حسین (ع) و آسفالت معابر شهر را در دستور کار دارد، پروژه‌های دو روستای چاه‌طرخ و دلاکوک که به شهر نزدیک‌تر است را برای کار قبول کردیم اما دو روستای دیگر را نیز رد نکردیم.

ملکی بیان کرد: در کنار این دو پروژه اداره راه و شهرسازی، پروژه های شهری عشق‌آباد نیز به صورت فعال در حال اجرا بوده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا دو ماه آینده آسفالت معابر شهر انجام خواهد شد و ادامه بلوار امام حسین(ع) در صورت توافق با مالکین محترم تا پایان سال و احداث پارک بانوان و پارک مهر نیز به صورت کاملا جدی در حال انجام است و پروژه‌های راهسازی تا هفته دولت سال جاری زیرسازی آن انجام و در صورت تامین قیر لازم توسط کارفرمای محترم تا همان تاریخ آسفالت آن نیز انجام خواهد شد.

وی تاکید: جاده‌های این روستاها صد درصد در مسیر قبلی خود ساخته می‌شود و حفظ طبیعت و توجه به منابع طبیعی انجام می‌شود و در جریان کار است.

خبرنگار: فهیمه سادات حقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =