امام جمعه طبس: تفرقه، اختلاف، سیاست‌زدگی مهمترین مشکل شهرستان طبس است

امام جمعه طبس مهمترین مشکل شهرستان را تفرقه، اختلاف، سیاست‌زدگی و بی‌تقوایی‌های سیاسی دانست و افزود: راهکار عمده برای برون‌رفت از مشکلات شهرستان این است که تفرقه جای خود را به وحدت و اتحاد دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی صبح شنبه در دیدار خبرنگاران طبس افزود: امروز، عصر انفجار اطلاعات و دهکده جهانی است که خبرها کمتر از دقیقه مخابره می‌شود.

وی ادامه داد: از اصحاب رسانه می‌خواهم که در خبر امانت را رعایت کنند و از خبرسازی پرهیز کنند چراکه به مصلحت خودشان، جامعه، نظام و انقلاب است.

امام جمعه طبس گفت: گاهی خبرها منشأ تصمیم‌گیری مسئولین می‌شود و اگر خبری درست نباشد یعنی تصمیم آن مسئول غلط است و دود آن به چشم جامعه می‌رود.

وی افزود: فضاهای مجازی علی‌رغم امتیازات خوب، مشکلات تخریبی بسیار زیادی نیز دارد و بحران‌ها و مدیریت آشوب‌های چند سال اخیر توسط فضاهای مجازی بود.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: اگر فضای مجازی مدیریت نشود، یک نوع سلطه فرهنگی اجانب بر کشور است، ما انقلاب را به این سمت و سو بردیم که تحت سلطه نباشیم.

وی ادامه داد: فیلتر شدن تلگرام و برخی از سایت‌ها در راستای مدیریت داخلی فضای مجازی بود که مسئله‌ای کاملا عقلانی است.

وی افزود: ما با فضای مجازی و اطلاعات مخالفتی نداریم اما چرا اخبار و اطلاعات ما دست بیگانگان باشد و هر چه بخواهند به خورد ما دهند و کشور ما را دچار معضلات کنند.

امام جمعه طبس گفت: کشور ما باید از نظر صنعت تکنولوژی خبری رشد پیدا کند و پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به خبرنگاران طبس درباره پاسخگو نبودن برخی از مسئولین در طبس گفت: مسئول یعنی سوال شده، فرد مسئول در جایگاهی نشسته که باید از او سوال شود و پاسخگو باشد، اگر کسی نمی‌خواهد از او سوال شود آن صندلی را واگذار کند و حداقل اسم آن را پاس بدارند.

وی گفت: مطالبه حق است و باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود و ما هیچ کدام حق تضعیف دولت را نداریم، به جا انتقاد می‌کنیم.

امام جمعه طبس ادامه داد: مسئولین هفته ای یک روز سفرهایی در سطح شهر و روستاها داشته باشیم و وقتی مردم، مسئولین را متحد و در کنار هم می‌بینند باعث دلگرمی است.

وی افزود: یک پیشنهادی دیگر نیز وجود دارد که نماز وحدت راه بیندازیم و هر هفته یکی از ادارات میزبان باشند و این باعث می‌شود تفرقه ها کم شود.

وی بیان کرد: سیاستِ کاری من تعامل است، در حال حاضر هیچ مشاور رسمی ندارم و فعلا در این موضوع تصمیمی ندارم و اطلاعاتی که بدست می آورم میدانی است و اوقات فراغتم را در کوچه و خیابان قدم میزنم که بدانم تقاضای جامعه و مردم کوچه و بازار چیست.

امام جمعه طبس اظهار داشت: من با هر دو گروه سیاسی شهر تعامل داشتم و در خطبه اول گفتم من اصولگرای اصلاح‌طلب یا اصلاح‌طلب اصولگرا هستم.

وی افزود: اصلاح‌طلبی که اصول را قبول نکند اصلاح‌طلب نیست و چه اصلاح‌طلبی می‌تواند باشد که امام و انقلاب را قبول نداشته باشد و این معاند ضدنظام است و اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید در چهارچوب نظام و انقلاب حرکت کنیم.

حجت الاسلام محمدی که اردیبهشت‌ماه امسال به عنوان امام جمعه طبس معرفی شد درباره خود گفت: من از ۶ سالگی کار کردم و اول ابتدایی به مدرسه رفتم و بعد از آن متفرقه درس خواندم، پدر من کارگر بود.

وی ادامه داد: متولد سال ۴۸ و زادگاه من توابع سبزوار است از سال ۶۵ به قم رفتم و کل دوره تحصیلی من در قم بوده است.

امام جمعه طبس گفت: فوق لیسانس روانشناسی از قم و همزمان در حوزه مشغول به تحصیل بودم و پنج سال در درس خارج از حضرات آیات مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی تحصیل کردم.

فوق لیسانس روانشناسی از قم و همزمان در حوزه مشغول به تحصیل بودم و پنج سال در درس خارج از حضرات آیات مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی تحصیل کردم.

وی افزود: ۱۶ سال سابقه امامت جمعه دارم که ۱۱ سال در استان همدان و پنج سال در استان کرمان را دارم.

وی در خصوص مدت حکم خود گفت: حکم من سه ساله است و من برای سه سال اینجا هستم حال اینکه در آینده اینجا میمانم یا نه تصمیم گیری زود است و ماندن من شرایطی دارد و یکی از آن این است که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بپذیرد و دوم اینکه زمینه مردمی و سوم علایق شخصی وجود داشته باشد.

امام جمعه طبس در مورد مشکلات شهرستان طبس گفت: شهرستان از نظر فرودگاه و راه آهن زیرساخت‌ها را دارد و امکان آن فراهم است و در راه‌های جاده‌ای و مواصلاتی مشکلاتی داریم که باید دوبانده شود و این تقاضا را از نماینده داریم پیگیر شوند و شهرستان از این بحران نجات پیدا کند.

وی عمده‌ترین مشکل شهرستان را تفرقه، اختلاف، سیاست‌زدگی و در جاهایی بی تقوایی‌های سیاسی دانست و افزود: برخی آمدند جو را متشنج کردند یا منافعشان در این فضا بوده یا چیز دیگری که من نمیدانم.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: راهکار عمده برای برون‌رفت از مشکلات شهرستان این است که تفرقه جای خود را به وحدت و اتحاد دهد.

وی افزود: اگر ما در اهداف نظام همفکر باشیم با وجود سلایق مختلف برای مردم کار کنیم و وحدت باشد کارها بهتر و سالم تر پیش می‌رود.

امام جمعه طبس در مورد تعدیل کارگران و تعطیلی صنایع در طبس گفت: دلیل تعطیل شدن برخی از صنایع از جمله سیمان این است که متاسفانه هنوز به باور اقتصاد مقاومتی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی مسئولین کلان کشور به این باور نرسیدند که باید به نیروی داخل اعتماد کنند و روال قاچاق، واردات بی رویه و امثال این باعث تعطیلی کارخانجات می‌شود و بیکاری ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام محمدی در خصوص انتقال آب گفت: نماینده محترم طی صحبت های خود گفتند انتقال آب را به جد پیگیریم از سرشاخه های کارون و یزد که ما گفتیم کار را از این سمت شروع کنند که دولت در عمل انجام شده قرار بگیرد و خواهش من این بود که این مورد را در پروژه های ملی ببرند.

وی در مورد تعدیل نیرو توسط شرکت پیمانکار شهرداری گفت: موضوع رفع مشکل اخراج کارگران شهرداری از دغدغه‌های ماست که بلافاصله پس از مطلع شدن به علاوه بر تماس با شورا و شهردار به فرماندار تماس گرفتم که همان لحظه پیگیری کردند و پیام دادند که به شهردار گفتم و قرار شده تا فلان تاریخ قضیه را حل کند و یک بخشی از آن ظاهرا حل شد و برگشتند.

امام جمعه طبس افزود: قرار شد تعدادی از این نیروها به میراث فرهنگی معرفی شوند تا دوماه بکار بگیرند، تعدادی به زغالسنگ معرفی کردند و چند نفر باقی ماندند که یکی از خانواده ها در سفر استاندار صحبت کردند و ایشان نیز قرار شد پیگیری کنند و وضعیت معیشتی کارگران که به نان شبشان محتاجند باید حل شود و ما هم دنبال این هستیم این مشکل حل شود.

وی در مورد انتصاب امام جمعه موقت طبس گفت: در انتصاب امامان موقت جمعه هیچ گونه دخل و تصرفی نکردم و این دو چهره محبوب، جایگاه و نوع خطبه‌خوانی آن‌ها و تعاملشان خوب است، مگر در جایی به این نتیجه برسم که تغییر این فضا مناسب تر است.

حجت الاسلام محمدی در خصوص ساخت مصلی در طبس گفت: مرحوم حاج آقای مهاجریان زحمت کشیدند و زمینی گرفتند و من احساس می‌کنم ساخت مصلی در آن مکان مشکلات دارد اول اینکه خارج از فضای شهر است و پیرمرد و پیرزن و همه که ماشین و وسیله نقلیه ندارند و این خیلی برای مردم مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: فضای مسجد جامع بسیار مناسب است، در مرکزیت شهر است، اگر بخواهیم مصلی بسازیم باید هزینه‌های چند میلیاردی کنیم، اگر امکان توسعه مسجد جامع فراهم باشد، بهترین فضا مسجد جامع است.

امام جمعه طبس در پاسخ به خبرنگاری در خصوص عمده مراجعات مردم به امام جمعه در این مدت گفت: متاسفانه در این چند وقتی که در طبس بودم بیشترین مراجعات مربوط به مشکلات معیشتی مردم بود.

در پایان از طرف اصحاب رسانه و اداره ارشاد طبس هدیه فرهنگی تقدیم امام جمعه طبس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =