۳ هزار زندانی بدهکار مهریه در حبس هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه اکنون ۳ هزار زندانی بدهکار مهریه در حبس هستند، گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر که بدهکار مهریه بودند و زندگی‌هایشان پاشیده شده است از زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، اسدالله جولایی شنبه شب در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در طبس افزود: هم اکنون متاسفانه ۳ هزار نفر بدهکار مهریه در زندان به سر می برند.

وی ادامه داد: در عمده گرفتاری‌هایی که پیدا می‌کنیم خودمان مقصر هستیم و یکی از مشکلات فراوان ما که موجب ازهم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود، مهریه‌های غیرعاقلانه است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان ۳۷۷ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور برگزار شد و تا پایان این ماه مبارک ممکن است به حدود ۴۰۰ جشن گلریزان برسد.

وی افزود: مردم تبریز در جشن گلریزان هفته گذشته ۳ میلیارد تومان و مردم شیراز حدود ۷ میلیارد تومان کمک کردند.

وی گفت: ستاد دیه کشور طی چند سال گذشته بیش از ۱۱۳ هزار نفر زندانی با جرایم غیرعمد آزاد کرده است که بیش از ۱۰ هزار نفر آن در سال گذشته آزاد شدند.

جولایی بیان کرد: از همراهی نمایندگان مردم خراسان جنوبی برای همکاری با ستاد دیه تشکر میکنم.

وی افزود: به ویژه دکتر امیرحسنخانی در مجلس هفتم که در قانون بیمه اجباری شخص ثالث با این ستاد همکاری کردند، تعهدات قرض الحسنه بانک‌ها نیز اثر تلاش دکتر امیرحسنخانی و دوستان ایشان است و اکنون نیز برای قانون چک و مهریه تلاش می‌کنند که انجام شود.

وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی می توانند با شماره گیری کد #۷۷۷۷*۷۸۰* توسط تلفن همراه، به ستاد دیه استان کمک کنند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان این که از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۶ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند افزود: این افراد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهکار بودند.

علی هاشمی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۰۹ نفر از از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های خراسان جنوبی با مبلغ بدهکاری ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان برگشتند و بازگشت مجددی هم به زندان نداشتند.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از خراسان جنوبی آزاد شدند و این افراد ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار بودند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان این که اولین فرایند را در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عزیزان شاکی آغاز می‌کنند گفت: چرا که اگر شاکیان گذشت نکنند، پرونده زیر ۲۰۰ میلیون تومان قرار نمی‌گیرد و ستاد دیه نمی‌تواند ورود پیدا کند و ما از تمام شکات تشکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در شهرستان فردوس ۵۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد داریم که پرونده ۳۷ نفر در ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد، چون ستاد در مبالغ زیر ۲۰۰ میلیون تومان ورود پیدا می‌کند.

هاشمی ادامه داد: ۱۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان طبس وجود دارند که امروز شاهد آزادی یک خواهر در این زندان هستیم که مبلغ بدهی ایشان ۴۰۶ میلیون تومان بدهکاری ایشان است و حدود ۱۸۰ میلیون تومان شاکی ایشان گذشت کرد، مبالغی را مردم کمک کردند و مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان ستاد دیه کل کشور کمک کرد که ایشان آزاد شود.

وی گفت: ستاد دیه کشور طی دو سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه خراسان جنوبی کمک کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی یادآور شد: امروز ۱۸۰ زندانی جرم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که ۱۷۵ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند و بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

وی افزود: ستاد دیه ۱۳۹ پرونده را مورد بررسی قرار داده است که این تعداد بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان بدهکار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =