۱۰ میلیارد ریال به نیازمندان طبس پرداخت شد

10 میلیارد ریال به نیازمندان طبس پرداخت شد

احمد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان طبس اخیراً به سطح سازمانی «مدیریت» ارتقاء یافته و با دو اداره در شهرهای طبس و عشق‌آباد در راستای یاری اقشار محروم و نیازمند تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان طبس در مجموع ۲ هزار و ۷۳۴ خانوار با جمعیت ۶ هزار و ۶۷۱ نفر زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هستند که هزار و ۹۳۱ خانوار آن مشمول دریافت مستمری شده و بقیه خانواده‌ها از سایر خدمات این کمیته بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس ادامه داد: طی ۱۱ ماه سال جاری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به مشمولان دریافت مستمری زیرپوشش این کمیته، پرداخت شده است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در قالب دو طرح «مددجویی» و «شهید رجایی» زیرپوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند که طرح مددجویی ویژه خانواده‌های بی‌سرپرست، دارای سرپرست سالمند یا ازکارافتاده، و بیماران زیرپوشش است که هزار و ۶۴۶ خانوار با جمعیت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در طبس در قالب این طرح زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند، که طی ۱۱ ماه گذشته، ۸۸۷ خانوار مستمری‌بگیر این طرح در مجموع ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال به عنوان مستمری دریافت کرده‌اند.

رفیعی اضافه کرد: طرح شهید رجایی نیز ویژه حمایت از سالمندان نیازمند دارای سن بیش از ۶۰ سال روستایی و عشایر است که در حال حاضر هزار و ۸۸ خانواده در شهرستان طبس با جمعیت حدود ۲ هزار نفر در قالب این طرح زیرپوشش قرار دارند که در ۱۱ ماه گذشته ۵ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی از دیگر خدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برای خانواده‌های زیرپوشش به تأمین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری با پرداخت ۴۹۰ میلیون ریال از سوی کمیته امداد، ۶۶ نفر از کمک هزینه جهیزیه و ازدواج در طبس بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس گفت: از محل اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، خدمات بسیار مؤثری به نفع نیازمندان جاری شده، که بیمه‌های تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد از جمله مهمترین این خدمات است.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماه گذشته ۱۰۵ نفر از زنان سرپرست خانوار در شهرستان طبس مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند و علاوه بر این ۲۰۰ نفر از مجریان طرح‌های خوداشتغالی در طبس نیز از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند که تعداد مجریان طرح‌های خوداشتغالی بیمه شده در طبس تا پایان سال جاری به ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

رفیعی همچنین از پرداخت ۴۱۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال به متقاضیان در ۱۱ ماه گذشته به وسیله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =