کسب رتبه نخست استانی صلح و سازش توسط شورای حل اختلاف بخش دستگردان

رئیس دادگاه عمومی شهر عشق آباد گفت: در حوزه قضایی استان، شورای حل اختلاف بخش دستگردان رتبه اول صلح و سازش را دارد.

به گزارش طبس نیوز، حسن زاده در جمع نمازگزاران جمعه با قدردانی از ریاست و اعضای شورای حل اختلاف بخش دستگردان افزود: آمار سازش در بخش دستگردان در کل حوزه قضایی در استان رتبه اول را داشته است.

وی در خصوص وظایف قوه قضاییه با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی گفت: قوه قضاییه مستقل، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و آزادی های مشروع و تامین کننده عدل و عدالت اجتماعی است.

حسن زاده یادآور شد: یکی از وظایف ذاتی محاکم انقلاب اسلامی و قوه قضاییه، رسیدگی و صدور حکم، حل و فصل دعاوی و اقدام لازم در خصوص امور ارثیه است.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه با تکیه بر وجدان و شرف و استعانت از خداوند و ائمه معصومین وظایف ذاتی خود را انجام میدهد و من اطمینان میدهم که دادگاه در چهارچوب موازین شرعی وظایف خود را تا حد امکان به درستی انجام میدهد.

رئیس دادگاه عمومی شهر عشق آباد در خصوص اقدامات این حوزه جهت پیشگیری از وقوع جرم گفت: عمده مردم در شهر عشق آباد کشاورزی دارند و استخرهای ذخیره آبی وجود دارد که مردم از آن استفاده می کنند و تاکنون چهار مورد پرونده در خصوص استخرهای ذخیره آب بدون حصار وجود داشته که باعث اختلاف و درگیری شده است.

وی ادامه داد: در این جهت طی دستوری مقرر شد با همکاری ادارات و نهادهای دولتی کلیه استخرها حصارکشی شود که از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود و این در جهت حقوق عامه و توجه به اقدام جهت جلوگیری از وقوع جرم بود.

ریاست دادگاه عمومی عشق آباد افزود: یکی دیگر از اقدامات که اخیرا انجام شده این است که با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی و با استفاده از کارشناسان از محور عشق آباد تا ده محمد و از ده محمد تا طبس و تا آنجا که در حوزه قضایی ما است همه نواقص راه شناسایی شود.

وی ادامه داد: بعد از اعلام گزارش نهایی کارشناسان ما به استان و نهادهای زیربط منعکس و گزارش خواهیم داد که نسبت به محل های حادثه خیز زودتر اقدام شود.

رئیس دادگاه عمومی شهر عشق آباد گفت: در محور یاد شده، جاده عرض مناسب ندارد خط کشی کنار جاده ها نیز رعایت نشده و حفظ حقوق شهروندان و حفظ حیات شهروندان و جان آنها برای کسانی که در این زمینه دخیل هستند وظیفه ایجاب میکند که اقدامات لازم را انجام دهند.

حسن زاده با اشاره به وظیفه قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه گفت: در محور مواصلاتی بردسکن تا عشق آباد شاهد انتقال احشام و فراورده های آن هستیم که بدون مجوز بهداشتی صورت میگیرد.

قاضی حسن زاده با تشکر از همکاری دکتر رضوی رئیس اداره دامپزشکی عشق آباد بیان کرد: دادگاه از تردد و جابجایی و انتقال احشام زنده و فراورده های آن که موجب سرایت بیماری های مشترک حیوان و انسان میشود جلوگیری کرده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وظیفه صیانت از ذخایر معدنی و طبیعی بیان کرد: افراد سواستفاده گر و صاحبان سرمایه چشم طمع در منابع طبیعی و معدنی دارند، تا حدی که برای ما امکان داشته و شناسایی شده از این مورد جلوگیری کردیم و اجازه ندادیم منابع طبیعی بدون مجوز از این شهر خارج شود.

ریاست دادگاه عمومی عشق آباد خاطرنشان کرد: از جمله وظایف ما نظارت بر حسن اجرای قوانین است که در این خصوص مقرر شده کمیته ای تشکیل شود تا مصوباتی که شوراهای اسلامی روستا دارند را با قوانین جاری جمهوری اسلامی مطابقت دهند اما تاکنون این امکان فراهم نشده است و به زودی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از برخورد جدی با مفاسد اخلاقی و اجتماعی خبر داد و گفت: در این مورد با جدیت و همت عالی وارد میشویم و اطمینان کامل میدهم اگر مواردی از این گونه برخوردها علیه کسی رخ میدهد مراجعه کنید تا دادگاه رسیدگی کند و اجازه ندهند کسی بتواند متعرض به نوامیس مردم شود.

حسن‌زاده تاکید کرد: رویکرد کلی دادگاه این است با جدیت با فساد اخلاقی مبارزه و با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله می کند.

وی در پایان از پرسنل زحمتکش دادگاه، نیروی انتظامی و فرمانده انتظامی بخش و پاسگاه شهید جاهدی تپه طاق و پاسگاه ده محمد که در تامین نظم و امنیت تلاش دارند تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =