۸۰۰ برنامه کنگره شهدای خراسان جنوبی اجرا می شود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ برنامه را در راستای کنگره بزرگداشت دو هزار شهید استان در سال جاری پیش بینی کردیم که اغلب این برنامه ها در شهرستان ها اجرا می‌شود.

به گزارش طبس‌نیوز، سردار علی قاسمی روز شنبه در نشست برنامه ریزی کنگره سرداران و شهدای شهرستان طبس با بیان این که اکثر برنامه ها برای اجرا آماده شده است افزود: ۱۱ اجلاسیه کنگره شهدا در استان، ۸ مورد در بیرجند و سه مورد در شهرستان های طبس، قائنات و خوسف برگزار می شود.

وی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس در ۲۰ استان کنگره شهدا برگزار شده و هر استان تاکنون یک بار برگزار کرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: برگزاری کنگره سه سال قبل ابلاغ شده است و خراسان جنوبی نخستن بار است از زمانی که استان شده، کنگره برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: ۸۵ کتاب و ۲ هزار کتاب جیبی، ۴۰ نمایش رادیویی ۶ دقیقه ای، ۲۰ نماهنگ، ۶ نمایش ۳۰ دقیقه ای، ۱۰ فیلم داستانی ۲۰ دقیقه ای، پنج انیمیشن سه بعدی کوتاه، ۱۵ انیمیشن دو بعدی موشن گرافی، بیان ۲۰۰ خاطره رزمندگان در رادیو، ۵۰ فیلم بلند و ۳۶ مستند رادیویی در حال تدوین و آماده سازی است.

وی افزود: ۳۳۴ یادواره پایگاهی، ۸۳ یادواره حوزه ای و ۳ یادواره شهرستانی تحت عنوان کنگره شهدا برگزار می‌شود.

سردار قاسمی با بیان این که نمایشگاه از حرم تا حرم نیز برگزار خواهد شد گفت: این نمایشگاه حدود ۸۰ غرفه دارد که ۶ ماه است برای آماده سازی آن مشغول به کار هستیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار لوح یادبود شهدا، ۱۳ المان شهری و یک سوله برای برگزاری نمایشگاه ساخته می شود و ۱۰۰ مورد قبور شهدا بازسازی خواهد شد.

وی گفت: ۱۰ جشنواره سرود و شعر، ۱۲ همایش تخصصی ویژه کودکان، ۲۳ مسابقه فرهنگی ورزشی و یک رزمایش ۱۰ روزه در راستای کنگره برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: باید برنامه های ابتکاری با جاذبه زیاد و رویکرد هنری داشته باشیم تا جوانان به حضور در برنامه ترغیب و تشویق شوند.

وی با بیان این که امسال در خراسان جنوبی سال ترویج فرهنگ شهید و شهادت است افزود: یادواره شهدا باید در همه نقاط شهرستان‌ها برگزار شود و طوری نباشد که در یک بخش برنامه ها بسیار زیاد و در بخش دیگر برنامه کم باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس هم در این نشست گفت: این سومین کنگره شهداست که در طبس برگزار می شود.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش‌ ثانی افزود: با برگزاری کنگره ها می‌خواهیم از خانواده شهدا تقدیر کنیم و دین کوچکی را نسبت به آن رشادت‌هایی که شهدا انجام دادند، ادا کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره منحصر به یک روز نیست گفت: از سال گذشته اقداماتی از جمله یادواره‌ها، یادبودها و نمایش‌های میدانی برگزار شده است.

امام جمعه طبس هم گفت: اگر تاریخ انقلاب معاصر را ورق بزنیم و به دوران خفقان ستمشاهی بازگردیم ذلت آن زمان و عزت کنونی را درک خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: در آن زمان ایران در معادلات دنیا جایی نداشت و شاه، نوکر حلقه به گوش نظام سلطه بود اما اکنون آمریکا ادعا دارد حداقل در خاورمیانه باید یک طرف معادله ایران باشد و گرنه معضلات منطقه قابل حل نیست.

وی گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری شهدا مظهر اقتدار کشور هستند بنابراین اگر بخواهیم عزیز و مقتدر بمانیم باید قدرت خود را که شهدا مظهر اقتدار هستند حفظ کنیم و هزینه در راه شهدا هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =