ساختمان پلیس فرودگاه طبس افتتاح می‌شود

ساختمان پلیس فرودگاه طبس افتتاح می‌شود

امین‌الله صولتی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، از افتتاح ساختمان پلیس فرودگاه طبس تا حدود ساعتی دیگر، با حضور محمود رسولی‌نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور، و سردار نبی‌الله حیدری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور خبر داد.

وی بیان کرد: پروژه احداث ساختمان پلیس فرودگاه طبس با اعتبار اولیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، جزو طرح‌های ملی است که هزینه آن از محل اعتبارات شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور تأمین شده است.

رئیس فرودگاه طبس اضافه کرد: ساختمان پلیس این فرودگاه دارای زیربنای ۴۸۰ مترمربع و بخش‌هایی از قبیل فرماندهی، افسرنگهبان، کادر، آسایشگاه، نمازخانه، اسلحه‌خانه، بازداشتگاه و … است که کار احداث آن از اواخر سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به طبس، به دنبال جذب اعتبار برای محوطه‌سازی فرودگاه طبس هستیم.

فرودگاه طبس در قلب کویر ایران از لحاظ تعداد و تنوع دستگاه‌ها و سیستم‌های هوانوردی و نقش‌آفرینی در هدایت پروازهای عبوری، یکی از مهمترین فرودگاه‌های جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

فرودگاه طبس با مساحت ۶۸۱ هکتار از نیمه دوم سال ۱۳۷۴ عملیاتی شده و پذیرای هواپیماهای بدنه متوسط و بدنه کوچک است.

باند این فرودگاه دارای ۳ هزار متر طول و ۴۵ متر عرض از نوع آسفالت روسازی شده است و پارکینگ این فرودگاه نیز برای پارک چهار هواپیما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =