زمینه اشتغال ۱۰۹ مددجوی بهزیستی طبس فراهم شد

رئیس اداره بهزیستی طبس گفت: سال گذشته با پرداخت یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان تسهیلات اشتغال با کارمزد چهار درصد به مددجویان زیر پوشش این نهاد زمینه اشتغال ۱۰۹ نفر فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمد حسینی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در این ارتباط با پرداخت ۵۰ میلیون تومان از طریق طرح CBR برای معلولین روستایی، ۲۵ مورد اشتغال خانگی ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: پرداخت حق بیمه کارفرمایی و جبران کارایی معلولان برای ۵۰ نفر به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان انجام شد.

وی با بیان این که مشارکت های مردمی سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت گفت: در سال گذشته مشارکت های نقدی با نیت های عام و خاص به میزان ۵۱ میلیون و ۱۴۱ هزار تومان و مشارکت های غیرنقدی ۱۷۵ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی طبس یادآور شد: همچنین ۳۱۶ سبد کالایی به ارزش ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، یک هزار پرس غذای گرم به ارزش ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بین افراد زیر پوشش بهزیستی توزیع شده است.

حسینی اظهار داشت: از محل مشارکت های مردمی و دولتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه ازدواج برای ۱۷ نفر و ۹ میلیون تومان کمک هزینه گازکشی برای ۱۸ نفر سال گذشته پرداخت شد.

وی بیان کرد: ۶۳ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت ساخت و تکمیل مسکن روستایی برای ۶ خانواده دارای ۲ فرزند معلول و نیازمند در سال گذشته پرداخت شده است.

حسینی افزود: برای مسکن خانواده‌ های دارای ۲ فرزند معلول در سطح شهر طبس، حدود ۱۸ زمین وجود دارد که چند سال برای اخذ پروانه تلاش کردیم که این امر محقق شد.

وی با بیان این که مبلغ اعتبار بلاعوض برای هر یک از این زمین ها فقط ۳۰ میلیون تومان است گفت: از طریق فرمانداری ویژه، نماینده طبس در مجلس و کمک خیرین پیگیر هستیم تا بتوانیم تا پایان سال ساخت این تعداد مسکن را آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه دارو و درمان به مددجویان و با کمک نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی ۱۶ میلیون تومان کمک هزینه خانواده دارای معلولیت شدید پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی طبس ادامه داد: موسسه خیریه انصار الحجه(عج) مشهد مقدس حدود ۱۶۳ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان برای ۲ هزار و ۷۵ مددجو، کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخت کرد که این سطح مشارکت این موسسه برای اولین بار انجام شد.

وی افزود: انواع خدمات حمایتی و توانبخشی شامل خدمات آموزشی، ویزیت در منزل، توانپزشکی و توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) با اعتبار یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان برای هزار ۸۵۲ توانخواه در سال گذشته انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =