پیگیری احداث دانشگاه دولتی و هنرستان جوار در رشته‌های ریلی در طبس

پیگیری احداث دانشگاه دولتی و هنرستان جوار در رشته‌های ریلی در طبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد در طبس، “غلامحسین طاهری“ مدیر آموزش و پرورش طبس در این جلسه که در ساختمان این مدیریت برگزار شد، گفت: بسیار اتفاق افتاده است که دانش آموزان طبسی توان و امکان تحصیل در دانشگاه‌های سطح بالا را داشته‌اند ولی به دلیل برخی شرایط به تحصیل در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد طبس تن داده‌اند.

وی افزود: رویکرد وزارت آن است که دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی بروند.

طاهری با اشاره به این که در رشته‌های تجربی و ریاضی رتبه خوبی داریم، گفت: در رشته انسانی رتبه چندان مناسبی نداریم ولی در گروه فنی و کار و دانش مقام اول استان را دانش آموزان طبسی دارند.

وی با بیان این که طبس پایتخت بسیاری از ارزش‌های معنوی است و مردم این خطه از اصالت‌های فرهنگی و مذهبی برخوردارند، در رابطه با موضوع اسکان نوروزی گفت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد مدارس و تجهیزات آموزش و پرورش در این خصوص بیشتر شده و از همه خواسته‌ایم با تمام ظرفیت، مهمانان را پذیرش کنند.

مدیر آموزش و پرورش طبس ادامه داد: تمام پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه پذیرای مسافران خواهیم بود.

“علی کریمی” معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش طبس نیز در این نشست به مقایسه نتایج کنکور دانش‌آموزان طبس در دو بعد کمی و کیفی نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: در این دو بعد تفاوت معناداری وجود دارد که در بعد کمیت جایگاه خوبی در استان نداریم.

وی اصلی‌ترین دلیل این موضوع را نبود دانشگاه دولتی در شهرستان با توجه به حساسیت خانواده‌های طبسی به ادامه تحصیل دختران در خارج از شهرستان بیان کرد و گفت: خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندانشان در دانشگاه آزاد طبس یا دانشگاه پیام نور این شهرستان تحصیل کنند ولی به دانشگاه‌های دولتی خارج از شهرستان نروند.

کریمی افزود: علاوه بر این انتخاب رشته‌های تحصیلی موجود نیز برای دانشجویان مناسب نیست.

معاون آموزشی آموزش و پرورش طبس گفت: بر خلاف کمیت در بعد کیفیت نتایج خیلی خوبی کسب کرده‌ایم و در اکثر رشته‌ها نمرات ما بسیار خوب است از جمله این که در فیزیک و ریاضی رتبه اول را داریم.

وی با تاکید بر دوری شهرستان طبس از مرکز استان، خواست تا امکان ایجاد دانشکده یا دانشگاه دولتی در طبس بررسی شود.

“حیدری“ مسئول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش طبس نیز به بیان درخشش دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش طبس در استان یزد پرداخت و گفت: دانش آموزان طبسی در رشته جوشکاری‌، برق صنعتی و خیاطی عناوین نخست را کسب کردند که به مسابقات کشوری معرفی شده‌اند.

وی گفت: خلاء وجود آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در شهرستان شدیداً احساس می‌شود و با توجه به جایگاه رشته‌های مهارتی خصوصاً برای خواهران این فرصت و پتانسیل مناسبی است که دانش‌آموزان دختر که قبلاً شایستگی خود را نشان داده اند، در شهرستان آموزش ببینند.

حیدری بیان کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش طبس در سال گذشته با میانگین قبولی ۷۱ درصد در میان مناطق استان یزد رتبه اول را کسب کرده و به لحاظ کمی و کیفی خیلی قوی بوده‌اند.

وی با اشاره به وجود مرکز اداره کل راه آهن شرق در طبس خواست تا هنرستان جوار در رشته‌های ریلی به منظور تغذیه این خطوط ریلی بسیار مهم ایجاد شود.

حیدری آمادگی آموزش و پرورش طبس را برای تربیت نیروی متخصص در حوزه ریلی و صنعت زغال اعلام کرد.

“برکاتی” رییس شورای اسلامی شهرستان طبس نیز خواست تا در بحث هوشمند‌سازی مدارس اقدام شود و گفت: بحث تاسیس دانشکده فنی خواهران نیز در استان مطرح و پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین “مهاجریان” امام جمعه طبس در این نشست گفت: با توجه به رتبه‌بندی ادارات آموزش و پرورش استان رتبه مدیریت آموزش و پرورش طبس رتبه خوبی نیست.

وی تاکید کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای برای خواهران امری الزامی است که باید پیگیری شود.

“وهابی” معاون فرماندار طبس نیز با اشاره به این که سطح علمی مدارس طبس قابل قبول است، گفت: سرعت تولید علم در ایران ۱۱ برابر میانگین رشد جهانی است که این مگر با ایثار، هماهنگی و با عشق کار کردن میسر نمی‌شود.
وی گفت: ما امروز در عرصه نانو تکنولوژی و شیمی در خاورمیانه رتبه اول را داریم که این رشد و فن آوری خروجی همین مدارس است و علت رشد فزاینده ما این است که به تکنولوژی روز همراه با ایمان دست یافته‌ایم و خروجی این مدارس چمران و علی محمدی‌هاست.

شورای آموزش و پرورش طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =