نماینده مجلس: باید به سمت توسعه معادن حرکت کنیم

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به سمت توسعه معادن و صنایع معدنی حرکت کنیم می تواند به ما در توسعه شهرها و بخش‌ها کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز محمدرضا امیرحسنخانی روز شنبه در نشست شورای اداری در بخش دستگردان شهرستان طبس با بیان اینکه قسمتی از توسعه طبس مرهون زغالسنگ است افزود: ما در عشق آباد معادن بسیار غنی داریم ولی دیده نمی شود.
وی گفت: یکی از دغدغه های ما در بخش دستگردان نرخ منفی جمعیت این بخش است و برای حمایت از عشایر این منطقه باید کار دامداری آنها تقویت شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بیان کرد: جمعیت عشایری این منطقه در حال کاهش است و متاسفانه سال گذشته دامداران حاضر نشدند که بز سانن را وارد گله خود کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای آب‌های ژرف در منطقه گفت: علیرغم‌ مخالفت وزارت نیرو در گذشته بالاخره موضوع آب‌های ژرف در این وزارتخانه جا افتاد و کار آن شروع شده است.

وی اظهار داشت: چاه گمانه در زابل حفر شده است که این چاه ۲ هزار و ۳۰۰ متر عمق دارد و حدود ۶۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد.

امیرحسنخانی افزود: وضعیت طبس، بشرویه و فردوس از نظر آب ژرف بهتر از سیستان است و قابل مقایسه نیست که می خواهیم تاکید کنیم موضوع آب ژرف را در این منطقه استحصال کنیم.

وی گفت: من به عنوان صدای مردم باید از مسئولین کشور مطالبه کنم و مردم نیز باید از من مطالبه کنند تا بتوانم پیگیری کنم.

وی با اشاره به مشکلات قنوات گفت: به این سرفصل بپردازید چراکه برای آبخیزداری و مرمت قنوات در بودجه ۹۷ بودجه گذاشته ایم.
امیرحسنخانی افزود: در رابطه با آب روستایی نیز بودجه گذاشته ایم که اولویت آن با جاهایی است که آب ندارد و روستاهایی که با این مشکل مواجه هستند را به ما اعلام کنید تا پیگیری کنیم.

وی گفت: یک بیمار دیالیزی در این بخش برای یک دیالیز باید ۱۰۰ کیلومتر به طبس بیاید و همین مقدار برگردد که خواهش ما این است یک دستگاه دیالیز از طبس به این بخش اختصاص یابد و آن دستگاه را برای طبس از وزارت بهداشت و درمان پیگیری خواهیم کرد.

بیشترین جمعیت عشایری شهرستان طبس در بخش دستگردان این شهرستان زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =