شهرداری طبس ۱۳ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلب دارد

عضو شورای شهر طبس گفت: مطالبات شهرداری طبس از دستگاه های اجرایی شهرستان طبس ۱۳ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، غلامحسین طاهری یکشنبه شب در نشست خبری افزود: توقع داریم در موضوع بدهی دستگاه های دولتی فرماندار به صورت موثر وارد شوند.
وی یادآور ش: هنوز مدیران دستگاه های اجرایی گمان می کنند که اگر این مطالبات و ذی حسابشان را روشن کنند و در سامانه ای که دارند ثبت کنند، اعتبارات شان کاهش پیدا می کند، در صورتی این گونه نیست و وزارتخانه ها به صورت متمرکز این را تهاتر می کنند و حداقل این است که اسناد را به خزانه می دهند که در این زمینه در طبس عقب هستیم.
عضو شورای شهر طبس گفت: در مورد اشخاص حقیقی نیز برگه های عوارض درب منازل توزیع شد که جمع مبلغ آن سه میلیارد تومان بود اما علیرغم محرک های تشویقی و تخفیف، تنها ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
وی بیان کرد: در موضوع اعتبارات دولتی در سال ۹۴، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب داشتیم و ۶۶۰ میلیون تومان محقق شده است.
عضو شورای شهر طبس افزود: در سال ۹۵، ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مصوب که ۶۶۰ میلیون تومان محقق شده است و در سال ۹۶، چهار میلیارد تومان مصوب داشتیم که یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان محقق شده است.
وی گفت: در سال جاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب داریم که تحقق آن بستگی به سرفصل تامین اعتباری آن دارد.
وی ادامه داد: شهرداری مواجه با تورم نیرو، بدهی ۱۶ میلیارد تومانی، مواجه با افزایش حقوق و هزینه هایی که در خدمات شهری انجام میدهد و از طرفی اعتبارات دولتی تقریبا قطع امید است، تخصیص این میزان اعتبار جای سوال و ابراز نگرانی دارد.
طاهری افزود: ما نمی توانیم در روند خدماتمان به مردم کوتاهی کنیم باید دنبال جذب اعتبارات فراتر از این روال باشیم.
وی بیان کرد: امید ما به موضوع دو درصد عوارض معادن و یک درصد آلایندگی معادن شهرستان است که رقم قابل توجهی است و می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
عضو شورای شهر طبس تاکید کرد: از مسئولان امر می خواهیم به خاطر مردم قدم محکم تر در راه پیگیری تحقق این اعتبارت بگذارند تا به نتیجه برسد.
وی افزود: سال قبل هزینه های عمرانی شهرداری در چهار ماه اول سال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در مدت مشابه امسال ۲ میلیارد تومان بوده است.
ظاهری گفت: کل هزینه ها در چهار ماه نخست سال ۹۶، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در مدت مشابه امسال ۴ میلیارد تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =