۱۳۰ میلیارد تومان خشکسالی برای خراسان جنوبی مصوب شد

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌ و ارسال طرح خشکسالی به هیات دولت، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات خشکسالی برای خراسان جنوبی مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز محمدرضا امیرحسنخانی پنجشنبه شب در نشست با فعالان فضای مجازی طبس افزود: از این میزان حدود ۳۰ میلیارد تومان به عنوان تملک دارایی و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خشکسالی است که قرار شد ۲ سال وام کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی استمهال شود و سود و جریمه را دولت بدهد.

وی تصریح کرد: این مصوبه به دلیل اینکه بانک مرکزی هنوز آیین نامه اش را نداده عملیاتی نشده است و اخیرا بانک مرکزی آیین نامه را داده و بر اساس آن عمل خواهد شد.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع خشکسالی و نامه اخیر نماینده به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حق باشماست که گفتید چرا نام طبس در نامه نیست.
امیرحسنخانی با اشاره به شایعاتی مبنی بر نبود نام طبس در نامه نگاری های وی برای پیگیری اعتبارات خشکسالی افزود: امسال ما گفتیم هر شهرستانی که آمار خشکسالی را دارد بفرستد و اولین جایی که کامل ارائه کرد طبس بود و نامه را فرستادیم، پس از آن سه شهرستان دیگر آمار لازم را دادند که نامه آنها را بعد ارسال کردیم.
وی با اشاره به تصویب احداث بیمارستان دوم در طبس گفت: این بیمارستان در نخستین جلسه در سالهای قبل با وزیر بهداشت و درمان کلید خورد و در آن جلسه موارد مختلفی از جمله اورژانس هوایی، راه اندازی بیمارستان قدیم طبس، رشته های دانشکده پرستاری و موارد زیاد دیگری برای عشق آباد و دیهوک مطرح شد.
وی یادآور شد: راه اندازی بیمارستان قبلی طبس استارت نخورد و برخی گفتند توجیه ندارد و مدیریت سخت است بنابراین تجهیزات و پرسنل قدیم به بیمارستان جدید منتقل شد.
امیرحسنخانی گفت: پس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دکتر جان بابایی معاون درمان این وزارت دعوت کردم به طبس بیاید و ایشان به این جمع بندی رسید که این بیمارستان جدید کشش و ظرفیت مردم طبس را ندارد.
وی ادامه داد: کار خوبی که فرماندار ویژه طبس انجام دادند که گفتند شما مجوز بدهید ساخت آن با ما، در نهایت قرار بر این شد که مجوز بیمارستان جدید داده شود و برای ساخت آن از محل کارخانه زغالسنگ یا استان کمک کنند و تجهیزات آن را نیز وزارت بهداشت و درمان بدهد.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان دوم طبس قبل از پایان نمایندگی من شروع خواهد شد افزود: برای اینکه تاسیسات مجدد نسازیم قرار شد طرح توسعه بیمارستان جدید در همین فضای فعلی انجام شود.
امیرحسنخانی در بخش دیگری از سخنان خود بر وحدت تاکید کرد و گفت: وظیفه قانونی و شرعی من است که اگر کاری بر عهده من محول شود تا خط آخر پیگیری کنم.
وی ادامه داد: کار من قانون گذاری و نظارت در راستای اجرای قانون است اما من اعتقاد دارم بسیاری از ضربه هایی که خوردیم به دیل نبود پیگیری است.
وی اضافه کرد: اگر فرماندار، شورای شهر، امام جمعه و نماینده همه هم نظر باشند و در یک جهت پیگیری کنند اثر آن بیشتر خواهد بود و بهتر موفق خواهند شد.
امیرحسنخانی شاخص ترین کار خود برای مردم طبس در سال گذشته را پیگیری زغال سنگ پروده چهار خواند و افزود: این پروژه بزرگی است و نتایج کار را بعد خواهید دید.
وی با اشاره به منطقه ویژه معدنکاری گفت: از مدت ها پیش در دولت گذشته مناطق ویژه در مجلس مطرح بود که درخواستی که در مورد فردوس داده شده مربوط به همان است.
وی اظهار داشت: طرح معدنی طبس انجام می شود و این را پیگیری می کنیم به شرطی که بتوانیم یک مدیر برای این طرح معدنی پیدا کنیم چون باید مدیرش از بخش خصوصی باشد.

دیدگاهی در “۱۳۰ میلیارد تومان خشکسالی برای خراسان جنوبی مصوب شد

  1. متاسفانه ایشون نخواستند یانتوانستند حق جوانان طبس رااستیفاکنند،ازایشون انتظاربیشتری داشتیم که متاسفانه محقق نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =