راه آهن شرق ظرفیت تبدیل به «قطب بار» راه آهن ایران را دارد

طبس نیوز – قائم مقام راه آهن کشور گفت: راه اهن شرق(طبس) اکنون در رتبه سوم حمل بار کشور است و با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود، ظرفیت تبدیل به قطب بار راه آهن کشور را داراست .

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، قائم مقام راه آهن کشور که دو روزی‌ست میهمان شهر طبس است، در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه آهن شرق با اشاره به این که راه اهن شرق اکنون در رتبه سوم بار قرار دارد افزود: آرزو داریم که راه آهن شرق به قطب بار راه آهن تبدیل شود و این ظرفیت را دارد.

حسین عاشوری افزود: حضور من در این روزها در همین راستا است و با توجه به برنامه های آتی که برای کل بار کشور وجود دارد و ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی که در این منطقه وجود دارد، به دنبال این هستیم که راه اهن شرق را به “قطب بار” راه آهن ایران تبدیل کنیم.

وی همچنین گفت: با افزایش میزان کارخانه هایی که در خاف و سنگان درحال راه اندازی است با حجم زیادی از بارهای معدنی طی سالهای اتی مواجه خواهیم بود که بخش جاده ای کشور و منطقه به هیچ وجه کشش جابجایی این حجم بار را ندارد و به این خاطر طی این مدت تلاش شده برای افزایش ظرفیت منطقه، برای توسعه جابجایی بار برنامه ریزی شود.

این مقام مسئول در راه آهن کشور افزود وقتی از توسعه راه اهن شرق در حوزه بار صحبت میکنیم به این مفهوم است که زیر ساختها را نیز باید اماده کنیم و زیر ساختها فقط خطوط راه اهن نیست، نیروی انسانی، امکانات رفاهی پرسنل و مسائل دیگر نیز باید تامین شود.

قائم مقام راه آهن تاکید کرد این روزها در جلسات متعدد در این موارد صحبت شد. در برخی موارد تصمیم گیری به عمل آمد، برخی موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیم گیری در بخشی از آن را به سطح بالاتری چون مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره راه آهن موکول کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای راه اهن شرق آینده ای روشن و همراه با توسعه متصوریم گفت: توسعه بار ، به مفهوم توسعه تعداد قطارها و لوکوموتیو هاست و این موارد نیاز به نگهداری،تعمیر، آشیانه، راههای دسترسی و نیروی انسانی و به همین نسبت امکانات و بودجه های مختلف نیاز دارد که در این مورد لازم است همه همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط قطارهای مسافری گفت: از ۲۵ میلیون مسافری که سالانه در راه آهن جابجا می‌شوند ۵۰ درصد زائر امام رضا هستند و به این دلیل ما در راه آهن خود را خادم امام رضا میدانیم و بر خود واجب میدانیم بهترین خدمت را انجام دهیم اما در این زمینه همواره مشکلات مالی گریبان گیر ماست و در ارتقاء سطح خدمات با مشکل مواجه می شویم اما با اینهمه تلاش خواهیم کرد با کمک بخش خصوصی این خدمات را ارتقا دهیم.

وی افزود: نمی توانم در این زمینه قول صد در صد بدهم اما تلاش میکنیم طی ماههای آینده خبرهای خوش بیشتری بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =