پنج پروژه راه آهن شرق با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد

طبس نیوز – پنج پروژه اداره کل راه آهن شرق با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور حسین عاشوری قائم مقام مدیرعامل راه آهن کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، احداث آشیانه کایرو به جهت تعمیرات اساسی لکوموتیوهای جدید الورود ایستگاه راه آهن طبس ، در ساختمانی با زیر بنای زیر بنای ۸۵۰ متر مربع شامل سالن تعمیرات و مجموعه اداری و محوطه سازی ۵۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال انجام شد.

پروزه ATC محور اداره کل راه آهن شرق از دیگر پروژه های افتتاحی امروز راه اهن طبس بود و کنترل حرکت قطار به صورت اتوماتیک موسوم به ATC در ۳۲ ایستگاه راه آهن شرق اجرا شد.

ماسوری مدیر کل راه اهن شرق در این خصوص گفت: پروژه ATC یا همان “اتوماتیک ترن کنترل “در منطقه خراسان رضوی تا تهران انجام شده بود و اکنون در اداره کل راه اهن شرق نیز انجام شده است و کاربرد آن این است که در مواقع خطر بدون اختیار لوکومتیو ران باعث کاهش سرعت میشود.

وی افزود: با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار، عملیات این پروژه در بخش مسافری عملیاتی شد و امیدواریم به زودی در بخش باری هم انجام شود.

مجموع اعتبارات هزینه شده در محور خراسان ، بندرعباس ۴۵۰ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده در اداره کل راه آهن شرق ۲۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه می باشد.

از دیگر پروژه های افتتاحی امروز، راه اندازی لکوموتیوهای جدید الورود چینی و واحد تعمیرات برای تأمین دیزل، نگهداری و تجهیز واحد تعمیرات با مجموع اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال بود.

پروژه نصب و راه اندازی تجهیزات و علائم الکتریکی ایستگاه تل حمید با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد ریال نیز امروز افتتاح شد.

ساختمان، سردر و بهسازی بلوار ورودی ایستگاه راه آهن طبس نیز به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =