سوال نمایندگان از رییس جمهور تجلی مردم سالاری دینی است

خطیب نماز جمعه طبس به موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور اشاره کرد و افزود: این موضوع تجلی مردم سالاری دینی را رساند که رییس جمهور دومین مقام مملکت باید در پیشگاه نمایندگان مردم از اوضاع و احوال کشور پاسخگو باشد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه به سالروز تصویب قانون بانکداری اسلامی و بانک بدون ربا اشاره کرد و گفت: ما فاصله زیادی با بانک داری اسلامی داریم و در دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری ایشان این گله را به بانک ها داشتند.

وی افزود: امیدوارم به سمت و سویی برویم که بانکداری ما اسلامی باشد برخی از بانک ها منش آنها در راستای بانک اسلامی است اما بانکی که دیرکرد و حق سود میگیرد از معیارهای اسلامی فاصله دارد.

وی بیان کرد: ما این گله را نمیتوانیم به کارمندان بانک داشته باشیم چون آنها مجری قانون هستند و از ناحیه مافوق آنها اعلام میشود، مدیران کل و مسئولین بانک ها در مرکز و بانک مرکزی که مدون بانک ها است باید طوری قوانین را مدون کنند که مجریان خدماتشان بهتر و شایسته تر باشد.

وی افزود: امیدوارم به جایی برسیم که اصلاح جدی بانک و بانک داری اسلامی را در دستور کار قرار دهیم و از طرفی با توجه به وضعیت معیشت مردم تشریفات بانک ها، ساختمان های کلان و زرق و برق ها جای نگرانی دارد.

خطیب نماز جمعه طبس به موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور اشاره کرد و افزود: این موضوع تجلی مردم سالاری دینی را رساند که رییس جمهور دومین مقام مملکت باید در پیشگاه نمایندگان مردم از اوضاع و احوال کشور پاسخگو باشد.

وی افزود: استکبار جهانی دلباخته این صحنه بودند و توطئه میکردند تا بتوانند با موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور شکافی در بین مجلس و دولت و تنش در جامعه ایجاد کنند و موجی به راه بینازدند و موج سواری کنند اما با درایت نمایندگان و بیانات رییس جمهور محترم که واقعا ادب را رعایت کردند نقشه استکبار نقش بر آب شد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: دغدغه جدی نمایندگان جای تقدیر دارد و نمایندگان عمده سوالاتشان در باب معیشت مردم، بازار، رشد اقتصادی و تورم بود و باید به این موضوعات هر چه بیشتر بپردازند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع هیات دولت گفت: شاخص های حکومت علوی از جمله عدالت، پارسایی، مردمی بودن، پاکدامنی و دوری از فساد، امروز باید برای دولت الگو باشد.

وی ادامه داد: امروز نیاز به عمل قوی برای اقتصاد داریم، مسئولان اجرایی و اقتصادی کشور با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم باید شب و روز کار جهادی کنند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: هفته دولت فرصتی است برای مسئولان که خود را ارزیابی کنند و ببینند در کار خود چقدر موفق بودند و مردم چقدر از آنها رضایت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید میدان برای فعالان سالم اقتصادی باز شود افزود: باید نقدینگی مدیریت شود و کابینه اقتصادی ترمیم شود و راه نفوذ نفوذی ها را بگیرند و از کسانی که به بهانه اقتصاد، وام های چند هزار میلیاردی میگیرند و به بازار طلا و سکه میبرند جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه برخی از مردم طبس از ایجاد سرو صداها و مزاحمت ها در ساعاتی که از شب گذشته گفت: برخی به دنبال این کارناوال راه می افتند که اصلا مهمان این مجلس هم نیستند و در بعضی جاها موتورها صدای گوشخراشی ایجاد می کنند و این مزاحمت ها نه خدا و نه پیغمبر و نه مردم مسلمان را خوش نمی آید.

وی با بیان اینکه مجالسی که کارناوال عروسی دارند خود مدیریت کنند، تاکید کرد: این بچه خام و بی تجربه و دارای عشق و علاقه و نشاط است گاهی حرفی پیش می آید و دعوا می کنند و بزن بزن میشود گاهی ممکن است به زمین بخورند و آسیب جدی به او وارد شود پدر و مادرها مواظب فرزندان خود باشید.

امام جمعه طبس به مناسبت های ولادت با سعادت امام موسی بن جعفر(ع)، سالروز شهادت شهید کاوه، روز تعاون، سالروز شهادت شهید قدوسی و شهید دستجردی و روز خانواده اشاره کرد.

دیدگاهی در “سوال نمایندگان از رییس جمهور تجلی مردم سالاری دینی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =