طرح‌های هادی و تعریض راه‌ها با رعایت حقوق موقوفات انجام شود

رئیس اداره اوقاف طبس گفت: در آستانه محرم مردم به وقف های جدید با رویکرد و نیات جدید خصوصاً برای هیئات مذهبی و مساجد تشویق شوند و طرح های هادی روستاها و تعریض راه ها و جاده ها در شهرها با رعایت حقوق موقوفات انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، حجت الاسلام دادخدا خدائی رئیس اداره اوقاف طبس در حاشیه همایش بزرگ مبلغین، هیئات، مداحان، امنا مساجد، دهیاران وشوراهای اسلامی باموضوع محرم، وقف و زکات، در خصوص توقعات اداره اوقاف از هیات مذهبی در مصاحبه با خبرنگار طبس نیوز گفت: ضمن تقدیر از همه عزیزان برای شرکت در این همایش مواردی مورد انتظار است.

وی افزود: در حوزه بقاع و اماکن متبرکه تعیین و صدوراحکام هیئت امنای مساجدو امامزادگان و بیمه نمودن خدام مساجد و توزیع اعتبارات عمرانی برعهده اوقاف است.

وی ادامه داد: احصاء دقیق اطلاعات اماکن متبرکه مذهبی و اعلام به اوقاف جهت برنامه های مقتضی مورد توجه است.

وی همچنین در حوزه مدیریت موقوفات از مواردی چون احیاء ،حفظ ، حراست و اجرای امینانه نیات واقفین،
شناسایی موقوفات، تشویق مردم به حفظ موقوفات منعقده، تشویق مردم به وقف های جدید با رویکرد و نیات جدید خصوصاً برای هیئات مذهبی و مساجد، ایجاد وقفیات ثابت و دائمی و مستمر وهمچنین اطلاع رسانی و تبیین مسائل شرعی و عرفی وقف نام برد.

حجت الاسلام خدایی در ادامه  افزود: مدیریت و مالکیت موقوفات معاطاتی اعم از قبرستان های متروکه، حمام‌های مخروبه، آب انبار های دایر و بایر ، مساجد، تکایا و کاروانسراها برعهده اوقاف است.

وی همچنین درخواست کرد: اجرای طرح‌های هادی روستاها و تعریض شوارع (راه ها) در شهر با رعایت حق وحقوق موقوفات انجام شود و از موقوفاتی که معتذرالمصرف است مثل آب انباروحمام های مخروبه وهمچنین وقف هایی که صورت می گیرد نسخه ای جهت حفظ و حراست و همچنین اطلاع به اوقاف تحویل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =