امام جمعه طبس : راهپیمایی عظیم اربعین حسینی زمینه ساز ظهور است

امام جمعه طبس گفت: راهپیمایی اربعین حسینی بهترین موقعیت برای معرفی امام حسین(ع) به دنیا و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز جمعه افزود: حضرت حجت وقتی ظهور خواهد کرد خود را با امام حسین(ع) معرفی می کند و می گوید 《ای اهل عالم من آن امام زمانی هستم که جد من را با لبان تشنه به شهادت رساندند》 و مردم خواهند گفت این حسین کیست که امام زمان خود را با نام او معرفی می کند.

وی بیان کرد: اربعین حسینی بهترین زمینه ای است که حسین را به دنیا معرفی و دنیا را حسین شناس می کند و در نهایت با حسین(ع) شناس کردن دنیا زمینه ظهور حجت فراهم می شود.

خطیب نماز جمعه طبس به دستاوردهای اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ترویج مکتب اسلام، قیام عاشورا و راه پیدا کردن مجدد آن به عرصه اجتماع و جایگاه بلند شیعه از ثمرات این اجتماع بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین بیش از ۵۰ کشور رسما پرچم داشتند که نماد وحدت است به ویژه بین ایران و عراق که عراقی ها در ایام اربعین سنگ تمام می گذارند.

حجت الاسلام محمدی افزود: تقویت هویت دینی و قدرت شیعه که دنیا فهمید شیعه با امام حسین(ع) چه قدرتی دارد و با ندای لبیک یا حسین(ع) بیش از ۲۴ میلیون زائر به میدان آمد و شعاری که امسال در محورهای راهپیمایی مشاهده می شد 《حب الحسین یجمعنا》 بود یعنی همه ما بر محور امام حسین(ع) جمع شده ایم.

وی بیان کرد: شکست نقشه های دشمن که شیعه هراسی می کنند اما عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و چقدر ایران و شیعه عزیز شد و مردم دنیا فهمیدند رهبر معظم انقلاب چطور جریانات را به نفع اهداف اسلام و دین خدا میتواند مدیریت کند و سیاست های آمریکا برای ایران هراسی و شیعه هراسی با اربعین حسینی خنثی می شود.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های آمریکا در مقاطع مختلف انقلاب بیان کرد: امام خمینی(ره) به دلیل اعتراض به قانون کاپیتولاسیون زندانی و تبعید شد قانونی که در مجلس شورای ملی نمایندگان آن زمان رسما تصویب کردند که شاه و دولت، قوه قضاییه و دادگاه های ایران حق هیچگونه مقابله با آمریکایی ها را ندارند.

وی افزود: این عزتی برای آمریکا و ذلت و خواری برای ملت ایران بود که پس از اعتراض امام، ایشان به مدت ۱۵ سال تبعید شد و در نهایت در ۱۲ بهمن سال ۵۷ امام به ایران آمد و عزت، عظمت و اقتدار را برای این کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: روز دانش آموز که با یورش دژخیمان پهلوی به جمعی از نوجوانان حمله کرد و آنها را به شهادت رساند که به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ که امام فرمودند این انقلاب دوم بود.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: این سه مناسبت به نوعی مرتبط با آمریکاست، در انقلاب توهین ها و جسارت های زیادی به ملت و مملکت، دین و آیین انجام شده است لذا این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم نامگذاری کردند و هر روز اهمیت ۱۳ آبان از سال های گذشته بیشتر می شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: شعار مرگ بر آمریکا که مظهری برای مبارزه با جنایت های استکبار جهانی است موضوعی جهانی شده و اگر روزی این شعار را در سراسر ایران می شنیدید امروز در ملت های منطقه ما و حتی در کشورهای آمریکایی و در فضای مجازی و حقیقی برای محکوم کردن جنایات آمریکا به وضوح می بینید.

وی افزود: اگر این شعار را در اجتماعاتی مانند نماز جمعه و راهپیمایی ها داریم قطعا کسی مردم آمریکا مدنظرش نیست بلکه آن سیاست های ننگین و پلید دولتمردان مستکبر آمریکاست که هر روز کینه آنها بر علیه اسلام و نظام و انقلاب اسلامی بیشتر می شود.

وی بیان کرد: اگر مرگ بر آمریکا میگوییم به دلیل ضربه هایی است که مردم از آمریکا دیدند از جمله جنگ تحمیلی، فتنه ها، شبیخون فرهنگی و جنگ اقتصادی و هر روز نیز یک بهانه می آورند.

امام جمعه طبس گفت: ملت ایران در این ۴۰ سال با ایستادگی و مقاومت به نتایج خوبی رسیده است و انقلاب اسلامی با تمام دشمنی های نظام سلطه، امروز به عنوان یک انقلاب ماندگار شده و به سن بلوغ خود رسیده و در مقابل اهداف و شیطنت های دشمن ضربه ناپذیر شده است.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =