تبلور حضور طبسی‌ها در سی و نهمین راهپیمایی سیزده آبان

طبس نیوز: دانش آموزان و دانشجویان طبسی با حضور در راهپیمایی سیزدهم آبان، عشق و اعتماد خود به انقلاب اسلامی را فریاد زدند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش طبس نیوز، امروز یکشنبه ۱۳ آبان یک هزار و سیصد و نود و هفت، در سی و نهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم ولایتمدار طبس به صحنه آمدند تا بار دیگر نشان دادند طبس همواره در امتداد آرمان های انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده است.

عده ای از دانش آموزان طبسی مانند دانش اموزان ۴۰ سال پیش، آمده بودند تا انقلاب دومی که امام راحل فرمودند را با عشق و اعتماد خود یاری کنند .

مردم طبس در صفوفی منسجم با فریادهای مرگ بر آمریکا نشان دادند که حتی در برهه های حساس و در زمان سختی نیز دشمن شناس و بصیرند و آمریکا با هیچ توطئه ، تحریم ، جنگ سخت و جنگ نرمی نخواهد توانست به صف ها و قلب های آن ها رخنه کند.

یکی از دانش آموزان در میان جمعیت، حضور امروزش را به شهدای سال ۵۸ تقدیم کرد و گفت: با این که شاید دقیقا نتوانم حس کنم  آنروزها آن دانشجوها و دانش آموزان چه سختی هایی کشیدند اما می توانم حس علاقه آن ها به انقلاب را درک کنم.

دانش آموزی دیگر با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشور عزیزمان پس از شعار مرگ بر آمریکا گفت: امرییکائیها فکر میکنند با ساختن کارتون ها و فیلم ها می توانند ذهن ما دانش اموزان را به ایرانمان بد کنند اما ما همیشه مواظب کشور، انقلاب و خون شهیدانمان هستیم.

حضور پرشور و اشتیاق دختران و پسران دانش آموز و پرواز پرچم های ایران در آسمان دستانشان تصویری زیبا و به یاد ماندنی از این روز بزرگ را بر جای گذاشت .
در میان جمعیت عده ای از دانش آموزان یک دبستان دخترانه، طرحی از یک مشت بزرگ گره کرده در دست داشتند و این نمادی از یکدلی و یکصدایی تمام دانش آموزان بود .

مردم طبس در صفوفی منسجم با فریادهای مرگ بر آمریکا نشان دادند که حتی در برهه های حساس و در زمان سختی نیز دشمن شناس و بصیرند و آمریکا با هیچ توطئه، تحریم، جنگ سخت ونرم نخواهد توانست به صف ها و قلب های آن ها رخنه کند.

امام جمعه طبس و سخنران راهپیمایی امروز، درمیدان امام خمینی طبس، در میان جمعیت دانش آموزان، دانشجویان و مردم ولایتمدار طبس گفت: واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، یکی از منحصر به فردترین حرکت‏ها در تاریخ انقلاب‏های اصیل و مردمی جهان بود که ابهت ساختگی آمریکا را در هم شکست.
حجت الاسلام محمدی افزود: ۱۳ آبان در کشور ما یادآور حوادث مختلفی بوده است که در شکل دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت ساز داشته‏ اند.

وی گفت: ۱۳ آبان ۴۲ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی ۱۵ خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری – آمریکایی کاپیتولاسیون و ۱۳  آبان ۵۷ سالروز شهادت جمع زیادی از دانش ‏آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏گیری انقلاب  و۱۳ آبان ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام  از جمله این حوادث است.

حجت الاسلام محمدی افزود: در میان این حوادث، ۱۳ آبان ۵۸ با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره ملی و بین المللی آن از اهمیت و جایگاه ویژه ‏ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار شد به طوری که با گذشت حدود ۴۰ سال از آفرینش آن، پیامدها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور اثرگذار است.

وی افزود: این اتفاق به حدی بزرگ و با اهمیت بود که امام خمینی از آن به عنوان” انقلاب دوم” نام بردند که “انقلابی بزرگتر پس از انقلاب اول” بود.

امام جمعه طبس گفت: از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید تاکنون امریکا یک روز هم دست از دشمنی برنداشت و امروز دشمنی را به اوج خود رسانده است.

وی تاکید کرد: شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر مردم امریکا نیست بلکه مرگ بر سیاستمداران ظالم و خونخوار آن است که از هیچ دشمنی، لجاجت و ظلمی بر مردم دنیا فرو گذار نمیکند.

امام جمعه طبس در سخنانش تصریح کرد مفهوم حضور امروز ما، وحدت این ملت و ولایت پذیری از رهبری فرزانه است، نشانه اتحاد در برابر دسیسه های دشمن است و هرچه اتحاد مردم و مسئولان بیشتر باشد پیروزی بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز روز تجدید بیعت مردم طبس با ولایت است، امروز مردم آمده اند تا یک تاریخ غصب و خشم را بر سر استکبار و ظلم بکوبند و فریاد هیهات من الذله برآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نوزده =