مروری بر حواشی راهپیمایی سیزدهم آبان : املاء سکوت به دانش‌آموزان در برخی مدارس طبس

امروز هرچند حضور فرهنگیان، معلمان، مدیران و برخی دانش آموزان دختر و پسر از مدارس و آموزشگاه های طبس در این راهپیمایی ستودنی بود اما جای خالی تعداد زیادی دیگر از دانش آموزان در این حماسه پرشور خالی بود، دانش آموزانی که به بهانه عقب ماندن از درس، از این راهپیمایی که مخصوص آنان بود جا ماندند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش طبس‌نیوز، امروز هرچند حضور فرهنگیان، معلمان، مدیران و برخی دانش آموزان دختر و پسر از مدارس و آموزشگاه های طبس در این راهپیمایی ستودنی بود اما جای خالی تعداد زیادی دیگر از دانش آموزان در این حماسه پرشور خالی بود، دانش آموزانی که به بهانه عقب ماندن از درس، از این راهپیمایی که مخصوص آنان بود جا ماندند.

والدین تعدادی از دانش آموزان نیز امروز در مصاحبه با خبرنگار ما دلگیری و ناراحتی خود را از این مسئله بیان کردند .

یکی از والدین با اعتراض به عدم حضور تعداد زیادی از دبیرستان ها گفت: امروز متعلق به دانش آموزان است و باید تمام مدارس برای این راهپیمایی حاضر می شدند .

وی با اشاره به شایعات فضای مجازی در خصوص تشدید تحریم های آمریکا در روز ۱۳ آبان گفت: وظیفه آموزش و پرورش و مدارس این بود که امروز همه دانش آموزان را برای حضور در این مراسم آزاد می‌گذاشتند تا بر شایعات صحه گذاشته نشود و خدای نکرده این احساس به وجود نیاید که این حرفها ترسی بر جان کسی انداخته است .

این مادر انقلابی و دلسوز با تاکید بر ناراحتی فرزندش به جهت این که اجازه حضور درراهپیمایی را نداشته گفت: فرزندم در تمام راهپیمایی ها شرکت می کند اما امروز در روزی که متعلق به خودش بود از شرکت دراین مراسم باز ماند.

محمود جلالی، معاون مدیر کل و رییس آموزش و پرورش طبس نیز که خود در صفوف راهپیمایی امروز حضور داشت، در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار طبس نیوز در این خصوص گفت: ما به تمام مدارس اعلام کردیم که در راهپیمایی سیزدهم آبان حضور پرشور داشته باشند، تنها عده ای از مدارس که در ساعت راهپیمایی تدریس درسهای علوم پایه و سخت داشته اند مستثنی بوده اما تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی بوده است.

وی با تقدیر و تشکر از حضور فرهنگیان و دانش آموزان گفت: تصاویر، فیلم ها و مستندات ، حضور پرشور دانش آموزان و فرهنگیان را ثبت کرده است .

گفتنی است طبس دارای بیش از ۴۰ مدرسه در پایه های مختلف دخترانه و پسرانه است، این در حالیست که کمتر از ۱۵ مدرسه و تنها تعدادی از کلاس های آن برای شرکت در راهپیمایی دعوت شدند.

بی شک فرهنگیان، قشر زحمت کش و دلسوزی هستند که همواره در همه زمان ها تمام قد پشت انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند و دانش آموزان، سازندگان آینده این مرز و بوم و ادامه دهندگان راه دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ هستند، اما چه کسی باید پاسخگوی این کوتاهی و جوابگوی دانش آموزانی باشد که امروز راهپیمایی ۱۳ آبان را در سکوت سپری کردند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 2 =