طبس به انبار استراتژیک نهاده های کشاورزی نیاز دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس بر لزوم ساخت انبار استراتژیک نهاده های دامی و کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ساخت این انبار در طبس به عنوان مرکزیت کشور و دارا بودن فرودگاه و راه آهن بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سید مهدی طلایی مقدم روز یکشنبه در نشست جمع بندی سفر سه روزه وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی افزود: این موضوع در ستاد تنظیم بازار استان مطرح و مصوب شده است و شهرستان آمادگی لازم را در این خصوص خواهد داشت.
وی بیان کرد: این شهرستان دارای ۵۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای سه شهر طبس، دیهوک و عشق آباد و سه بخش دیهوک، دستگردان و مرکزی است.
فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: عمده عشایر شهرستان طبس در بخش دستگردان حضور دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و کویری بودن، حضور عشایر برای بحث های امنیتی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه تامین علوفه مدت دار برای دام عشایر نیازمند توجه است عنوان کرد: با توجه به خشکسالی های چندین ساله دامداران به ویژه عشایر در زمینه تامین نهاده های دامی با مشکل مواجه شده اند.
طلایی مقدم از اخذ مجوز مرکز پرورش ماهی تیلاپیا در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پهنه های آب شور بسیار خوبی که در دشت حلوان طبس وجود دارد امید است مجوز مرکز تکثیر ماهی تیلاپیا به این شهرستان اختصاص یابد و برای این مهم سرمایه گذار مورد نظر نیز در شهرستان اعلام آمادگی کرده است.
معاون استاندار و فرمانده ویژه طبس یکی از طرح های بسیار خوب کشاورزی این شهرستان را موضوع یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی اراضی دانست و افزود: این مهم در اراضی سد های نهرین و کریت انجام شده و سد دره بید نیز نیاز به اجرای طرح دارد.
وی اجرای این طرح را موفقیت آمیز دانست و یادآور شد: یکی از بهترین طرح هایی که روی معیشت و اقتصاد کشاورز و دامدار تاثیرگذار است همین طرح است.
طلایی مقدم در ادامه به طرح اصلاح نژاد دام اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم و اولویت دار این شهرستان اصلاح نژاد دام است تا از گونه های مختلف دام بهره مند شویم.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات واردات نژادهای بز سانن است که در استان اجماع بسیار خوبی در این زمینه شکل گرفته است.
فرماندار ویژه طبس یادآور شد: سال های گذشته ۹ هزار نفر شتر در شهرستان وجود داشت به خاطر خشکسالی آمار شترها کاهش یافته است.
وی بیان کرد: اکنون سرمایه گذارانی برای پرورش شتر در شهرستان طبس اعلام آمادگی کرده اند و این ظرفیت وجود دارد.
طلایی مقدم از سد نهرین به عنوان حیات شهر طبس یاد کرد و گفت: این سد نیاز به اعتبار و کمک دارد و باید از اعتبارات استانی به ویژه ملی این طرح مورد توجه واقع شود.
وزیر جهاد کشاورزی جمعه گذشته ( ۱۸ آبان) به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی وارد این استان شد و از مزرعه پرورش گل رز هزاردستان بیرجند، مجتمع کشت و صنعت سربیشه، مزرعه خارشتر شرکت پیوند خاوران و تروند زعفران قاینات، شرکت سهامی زراعی خضری، قنات بلده فردوس و پروژه آبخیزداری بشرویه در ۲ روز گذشته بازدید کرد.
افتتاح آبیاری زیرسطحی ۷۲ هکتاری اسماعیل آباد نهبندان، پروژه آبیاری تحت فشار شرکت سهامی زراعی اسلام آباد قاینات و آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای سرایان از دیگر برنامه های سفر حجتی به خراسان جنوبی بود.
طرح تسطیح، تجهیز و نوسازی در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان طبس نیز امروز (یکشنبه) در سومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =