۱۵ میلیون فقیر در جمهوری اسلامی نشان عدم صداقت برخی مسئولان در ۴۰ سال گذشته

حجت الاسلام ماندگاری گفت: مسئولیت پذیرفتن بسیار سخت است و اگر همه مسئولان ما در ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی با صداقت خدمت می کردند امروز ۱۵ میلیون فقیر نداشتیم.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان طبس امشب در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری سخنران ویژه این مراسم در جوار آستان و مبارک حضرت حسین بن موسی کاظم علیه السلام گفت: شهادت بالاترین مقام است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به جایگاه های مختلف در بهشت گفت: همانطور که در سوره نسا آمده بهشت دارای جایگاه های ویژه ای است که جایگاه انبیا،امامان،شهدا و صالحین، یعنی علمای صالح است. و در ادامه آمده کسانی که مطیع خدا و رسول او هستند و حالا شهدای روحانی دارای دو امتیاز هستند هم شهیدند هم جزء علما هستند.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اهمیت قبول مسئولیت در میان مردم افزود: مسئولیت پذیرفتن بسیار سخت است اگر همه مسئولان ما در ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی با صداقت خدمت می کردند امروز ۱۵ میلیون فقیر نداشتیم.

حجت الاسلام ماندگاری علل مشکلات اقتصادی را در دو مسئله حلال خوری و حرام خوری تبیین کرد و افزود: شهدا در سه مقوله اتمام حجت کرده اند‌. اتمام حجت اول نخوردن حرام است.

وی افزود: مسئولیت حرام خوری به دست مسئولان نیست بلکه به دست خانواده ها است چرا که مسئولین حرام خوار هم از خانواده ها یی می آیند که با حرام خوری مقابله نکرده اند.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: دومین اتمام حجت شهدا این بود که حلال بخورید و همچنین حلالتان را نیز تنها نخورید.

سخنران ویژه ی یادواره شهدای روحانی طبس همچنین گفت:  اتمام حجت سوم شهدا این است که قانون های خدا را رعایت کنیم چراکه رعایت قانون خدا به نفع خودمان است.

وی افزود هر کدام از ما فهمش از آخرت زیاد شود برای واجبات حاضر خواهد بود ، از محرمات فراری و برای خیرات سبقت خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس نیز  در این مراسم با اشاره به آمار شهدای روحانی از سوی بنیاد شهید گفت: بر طبق آمار ۴۳۵۰ نفر روحانی شهید دوران دفاع مقدس در کشور داریم.

وی همچنین گفت: آمار ارائه شده در میان اقشار جامعه نشان می دهد در قبال هر هزار نفر ۴ نفر شهید درمیان اقشار مختلف هستند و این در حالی است که از میان هر هزار طلبه ۴۸ نفر شهید هستند، یعنی آمار شهدای طلبه ۱۲ برابر شهدای اقشار مختلف است  و این نشان دهنده صداقت طلبه ها و روحانیون در پاسداشت ارزشها بوده است و آنها با خون خود پای ارزشهایشان را امضا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =