کارشکنی، آشوب و حمله به مقدسات، فتنه است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: برخی از فتنه گران امروز قصد دارند آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد را سوء تفاهم سیاسی جلوه دهند اما کارشکنی، آشوب و حمله به مقدسات سوء تفاهم نیست بلکه فتنه است.

طبس نیوز: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: برخی از فتنه گران امروز قصد دارند آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد را سوء تفاهم سیاسی جلوه دهند اما کارشکنی، آشوب و حمله به مقدسات سوء تفاهم نیست بلکه فتنه است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی‌ماه در طبس، اظهار کرد: ملت مومن ولایی ایران اسلامی که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، هنگامی که انقلاب را در خطر دیدند، در نهم دی ۱۳۸۸ آنچنان به صحنه آمدند که دوست و دشمن شگفت‌زده شد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی در تهدید به حمله نظامی، ترور و تحریم اقتصادی علیه ملت ایران ناکام ماندند و با حضور حماسی و دینی مردم ایران در روز نهم دی تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: حماسه ۹ دی به معنی بیداری امام و ملت و نشانه حمایت حضرت حق از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام یعقوبی فتنه‌گران را بسیار جسور و بی‌حیا دانست و تصریح کرد: فتنه گران اینک پس از ۴ سال مانند مارهایی که تازه سر از خاک درآورده و دوباره جان گرفته‌اند، آنقدر پر رو و جسور شده‌اند که ادعا می‌کنند که سوءتفاهمی در بین سیاسیون بوده و اصلا فتنه‌ای در کار نبوده است.

وی فتنه گران و حامیانشان که به اصطلاح محافظه کارانه رفتار می‌کنند را انسان‌های بی‌خرد، نادان و پررو دانست و اظهار کرد: فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸ ماه‌ها در کشور کارشکنی، آشوب و تظاهرات کردند، ولایت را نشانه گرفتند، قرآن و مسجد آتش زدند و به عزاداران امام حسین (ع) حمله کردند، هر چند دیر است اما سران فتنه باید توبه کرده، مواضع اشتباه پیشین خود را اصلاح و مسیرشان را مشخص کنند.

امام جمعه بجنورد به رأفت رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از فتنه ۸۸ با سران فتنه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بسیار با سران فتنه مدارا کرده، با بزرگواری و کرامت با آن‌ها برخورد کردند و حتی از آن‌ها دعوت کردند رأی‌ها بازشماری شد، اما باز هم توبه نکردند و امروز با وقاحت و جسارت آن را سوءتفاهم سیاسی می‌دانند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: برخی در فتنه ۱۳۸۸ موضعشان مشخص نبود و شفاف به میدان نیامندند، این‌ها هم مقصرند که تردیدگونه سخن گفته و ذهن ملت را روشن نکردند.

وی ولایت فقیه را مه شکن در هوای مه آلود فتنه دانست و افزود: در جریان فتنه ۱۳۸۸ بسیاری از خواص لغزیده، مردود شدند و برخیشان نمره‌ منفی گرفتند، اما هشیاری عوام نمره بالایی داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =