انتقال پایتخت مشروط به نظر کارگروه انتقال پایتخت شد

نماینده مردم طبس و فردوس از تشکیل کارگروهی برای بررسی آثار مثبت و منفی و جوانب انتقال پایتخت از تهران خبر داد و افزود: انتقال پایتخت از تهران موکول به نظرات کارشناسی کارگروه انتقال پایتخت است.

طبس نیوز:نماینده مردم طبس و فردوس از تشکیل کارگروهی برای بررسی آثار مثبت و منفی و جوانب انتقال پایتخت از تهران خبر داد و افزود: انتقال پایتخت از تهران موکول به نظرات کارشناسی کارگروه انتقال پایتخت است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،محمدعلی عبدالله‌زاده  گفت: رای مجلس به کلیات طرح انتقال پایتخت رای به تشکیل کارگروهی تحت همین نام برای بررسی همه جوانب انجام این تصمیم بزرگ بود.

وی با اشاره به تجربه موفق برخی کشورها در تفکیک بین پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی، گفت: در این کشورها از ابتدا زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم برای پایتخت سیاسی و اقتصادی و توسعه متوازن شهر پیش‌بینی شده است اما در ایران این‌چنین نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه آلودگی هوای تهران را از مهم‌ترین دلایل مطرح شدن طرح انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: آلودگی هوا از عمده دلایل مطرح شدن طرح مذکور بود ولی به عقیده بنده این معضل از طرق اساسی‌تر قابل حل است. برای حل این چالش‌ که روز به روز حادتر می‌شود باید تولید بنزین و گازوئیل و همچنین تولید خودروهای داخلی استاندارد شود.

عبدالله‌زاده افزود: حداقل به دو سه سال مطالعه دقیق و همه‌جانبه برای انتقال یا عدم انتقال پایتخت نیاز است. شاید پس از انجام مطالعات به این نتیجه برسیم که تهران کماکان پایتخت باقی بماند ولی چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی، ترافیکی و آلودگی هوا از طریق شیوه‌ها و فناوری‌های جدید برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =