رشد ۴۴ درصدی تناژ حاصل از بارگیری در اداره کل راه آهن شرق

اداره کل راه آهن شرق

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق محمد پور فخری در نشست هفتگی کمیته ارتقای ایمنی سیرو حرکت که با حضور اعضای کمیسون فنی ، کارشناسان، لکوموتیورانان و رؤسای قطار باری در ایستگاه طبس افزود: از ابتدای سال جاری تناژ حاصل از بارگیری این اداره کل ۱میلیاردو ۵۵ میلیون و ۶۷۷هزارتن و تناژ که نسبت به مدت مشابه سال ۳۴ درصد رشد داشته است و۱۶۵۱ تن سیمان صادراتی نیز توسط ناوگان باری این اداره کل به کشورهای آسیای میانه حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: تناژ سنگ آهن حمل شده در این اداره کل ۶۷۲ هزار و ۷۶۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

پورفخری ایستگاههای بیشه در، رباط پشت بادام، رشتخوار ، خواف و سنگان را مبادی بارگیری سنگ آهن برشمرد و اظهار داشت : این میزان رشد به سبب راه اندازی خط بارگیری ایستگاه بیشه در می باشد که در حال حاضر روزانه ۲۵ واگن و ماهانه ۷۵۰ واگن بارگیری و به مقاصد بندر عباس و ذوب آهن اصفهان حمل می شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با فعال شدن کامل سایت کارخانجات سنگ آهن شرق ایران در سنگان خواف رکورد تناز بارگیری این اداره کل شکسته خواهد شد به رتبه های برترتناژ بارگیری در بین نواحی هفده گانه راه آهن دست خواهیم یافت.

مدیر کل راه آهن شرق آرامش و آسودگی خاطر مسافران قطارهای مسافری را مرهون تلاش ارزشمند و شبانه روزی تمام کارکنان این اداره کل در طول خط یکهزار کیلومتری دانست و گفت: از اینکه از بدو تأسیس این اداره کل در سال ۸۴ تا کنون از تردد قطارهای باری و مسافری درخطوط ریلی این اداره کل هیچگونه تصادف برخورد با عابر منجر به جرح وفوت نداشته ایم و ایمنی بالای خطوط حوزه استحفاظی وخدمت به زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را از ویژگیهایی این اداره کل دانست.

پور فخری در ادامه بر رعایت قانون و مقررات و برگزاری دوره های آموزشی فنی و تخصصی ویژه کارکنان مشاغل مرتبط با سیر و حرکت تأکید نمود و این دو عامل را از عوامل اساسی پیشگیری از سوانح ریلی و ارتقای ایمنی برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =